نهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران , 2010-02-08

عنوان : ( بررسی تاثیر یخ زدگی روی عملکرد بالواره ها )

نویسندگان: محمدحسن جوارشکیان , علیرضا صادقی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در این تحقیق تاثیر شکل یخ زدگی بر روی ایرفویل و هندسه آن بر روی عملکرد آیرودینامیکی بالواره توسط یک روند عددی بررسی شده است. در روند عددی فوق, جریان سیال لزج و غیر قابل تراکم فرض شده و با استفاده از مدل توربولانس اسپالارت آلمارس, الگوریتم فشار مبنا و یک شبکه هیبرید شبیه سازی شده است. قسمتی از نتایج این شبیه سازی بر روی ایرفویل NACA 3415 با نتایج تجربی مقایسه گردیده و اعتبار شبیه سازی را تایید می نماید. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بدترین محل برای یخ زدگی روی ایرفویل فوق در نقطه x/c=0.2 بر روی سطح بالایی می باشد. در این محل ضریب لیفت ماکزیمم حدودا 77% نسبت به حالت بدون یخ کاهش پیدا می کند. درصد کاهش ضریب لیفت ماکزیمم به محل یخ زدگی بر روی ایرفویل بستگی دارد که حاصل تغییر مکان ماکزیمم اختلاف فشار بر روی سطح بالایی ایرفویل است.

کلمات کلیدی

, ایرفویل , یخ زدگی , حل عددی , کاهش ضریب لیفت
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1018623,
author = {جوارشکیان, محمدحسن and صادقی, علیرضا},
title = {بررسی تاثیر یخ زدگی روی عملکرد بالواره ها},
booktitle = {نهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران},
year = {2010},
location = {تهران, ايران},
keywords = {ایرفویل - یخ زدگی - حل عددی - کاهش ضریب لیفت},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر یخ زدگی روی عملکرد بالواره ها
%A جوارشکیان, محمدحسن
%A صادقی, علیرضا
%J نهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران
%D 2010

[Download]