عنوان : ( فراتحلیلی بر فرصت ها و تهدیدهای برنامه درسی آموزش عالی بر اساس پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه )
نویسندگان: مقصود امین خندقی , مرضیه نامخواه ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
نظام آموزش عالی نهادی اجتماعی است که از دیرباز برای انجام سه رسالت آموزش، پژوهش و خدمات پدیدآمده و آموزش عالی ایران در طول حیات نوین خود با چالش ها، نیازها و تغییرات متعددی روبه رو بوده است. در بین تمامی عناصر آموزش عالی، از برنامه های درسی به عنوان بنیادی ترین ابزار فراهم آورنده دانش، تجربه و مهارت های دانشجویان یاد می شود. لذا با توجه به رسالت ها، اهداف و نقش آموزش عالی در عصر حاضر، برنامه های درسی باید اصلاح و بازنگری شوند و چنین تغییری به نظام آموزش عالی کمک کند تا نیازهای جامعه را برآورده ساخته و موجب اثر بخشی آن گردد. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل فرصت ها و تهدیدهای فراروی برنامه درسی آموزش عالی کشور انجام گرفته است. در راستای تحقق این هدف، یافته های پژوهش های مرتبط پیشین در قالب مقالات علمی - پژوهشی و مقالات همایش در ایران بررسی شده است. روش پژوهش حاضر فراتحلیلی بوده و اطلاعات مورد نیاز به منظور شناسایی فرصت ها و چالش های فراروی نظام آموزش عالی کشور از طریق پایگاه اطلاعات علمی ایران گردآوری شده است. یافته های کلی حاکی از آن است که مهم ترین فرصت ها و چالش های فراروی برنامه درسی آموزش عالی، عبارتند از: جهانی شدن، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اشتغال و کارآفرینی و حوزه برنامه درسی.
کلمات کلیدی
, آموزش عالی, برنامه درسی, چالش, فرصت.@inproceedings{paperid:1021966,
author = {امین خندقی, مقصود and نامخواه, مرضیه},
title = {فراتحلیلی بر فرصت ها و تهدیدهای برنامه درسی آموزش عالی بر اساس پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه},
booktitle = {سومین همایش ملی آموزش},
year = {2011},
location = {ايران},
keywords = {آموزش عالی، برنامه درسی، چالش، فرصت.},
}
%0 Conference Proceedings
%T فراتحلیلی بر فرصت ها و تهدیدهای برنامه درسی آموزش عالی بر اساس پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه
%A امین خندقی, مقصود
%A نامخواه, مرضیه
%J سومین همایش ملی آموزش
%D 2011