عنوان : ( تحول بنیادین در شیوه های یاددهی ،یادگیری و ارزیابی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم )
نویسندگان: فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , پوریا پزشکی ,چکیده
در سال 2001 ، اندرسون و همکارانش طبقه بندی را که در سال 1956 توسط بنجامین بلوم ارائه شده است را اصلاح نمودند. . توجه به فراشناخت ، تا کید بر روی سطوح مختلف فرایند های شناختی از جمله آنالیز کردن، ارزیابی کردن و تولید کردن، توجه به دانش مفهومی و رویه ای و توسعه طبقه بندی از یک بعد به دو بعد از جمله مزیت های طبقه بندی اصلاح شده بلوم می باشد. در این مقاله، پژوهشگران به دنبال ارائه راهکار هایی برای ارتقاء شیوه های یاد دهی ، یادگیری و ارزیابی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم می باشند . برای دست یابی به این هدف ابتدا به نقاط ضعف طبقه بندی بلوم اشاره شده است و سپس طبقه بندی اصلاح شده معرفی می گردد و با توجه به طبقه بندی اصلاح شده بلوم به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد و راهکار هایی برای ارتقاء شیوه های یاددهی ، یادگیری و ارزیابی ارائه می گردد: 1- با توجه به وقت محدود کلاس و مدرسه چه مطالبی باید به دانش آموزان آموزش داد؟ 2- برای دست یابی دانش آموزان به سطح بالای یادگیری چه برنامه و شیوه های آموزشی باید به کار برد ؟ 3- برای اینکه میزان یادگیری دانش آموزان از مطالب درسی به طور دقیق اندازه گیری شود چه ابزار هایی برای ارزشیابی باید طراحی و انتخاب شوند؟ 4- چگونه می توان اطمینان حاصل نمود که اهداف آمورزشی ، شیوه های آموزشی و شیوه های ارزشیابی با یکدیگر سازگار می باشند؟
کلمات کلیدی
, طبقه بندی اصلاح شده بلوم, شیوه های آموزشی, شیوه های ارزشیابی, شیوه های یاددهی و یادگیری@inproceedings{paperid:1022512,
author = {رادمهر, فرزاد and علم الهدائی, سیدحسن and پوریا پزشکی},
title = {تحول بنیادین در شیوه های یاددهی ،یادگیری و ارزیابی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم},
booktitle = {اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران},
year = {2011},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {طبقه بندی اصلاح شده بلوم، شیوه های آموزشی،شیوه های ارزشیابی،شیوه های یاددهی و یادگیری},
}
%0 Conference Proceedings
%T تحول بنیادین در شیوه های یاددهی ،یادگیری و ارزیابی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم
%A رادمهر, فرزاد
%A علم الهدائی, سیدحسن
%A پوریا پزشکی
%J اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران
%D 2011