عنوان : ( کنترل جریان توسط مکش و بررسی تأثیر آن بر ضرایب آیرودینامیکی ایرفویل های NACA0018,NACA0012 )
نویسندگان: محمود پسندیده فرد , مریم معین فر , سیدمرتضی عبدالهیان ,چکیده
مکش، جدایش، ضریب برا، ضریب پسا، شبیه سازی عددی
کلمات کلیدی
, از جمله پارامتر های مهم در ارزیابی عملکرد اجسام متحرک برد و سرعت می باشد. یک روش جهت بهبود آن ها , کاهشنیروی پسا است. با توجه به مطالعات صورت گرفته, یکی از راه های کاه@inproceedings{paperid:1027279,
author = {پسندیده فرد, محمود and معین فر, مریم and عبدالهیان, سیدمرتضی},
title = {کنترل جریان توسط مکش و بررسی تأثیر آن بر ضرایب آیرودینامیکی ایرفویل های NACA0018,NACA0012},
booktitle = {نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک ایران},
year = {2011},
location = {بیرجند, ايران},
keywords = {از جمله پارامتر های مهم در ارزیابی عملکرد اجسام متحرک برد و
سرعت می باشد. یک روش جهت بهبود آن ها ، کاهشنیروی پسا
است. با توجه به مطالعات صورت گرفته، یکی از راه های کاهش
نیروی پسا کنترل جریان با ایجاد مکش روی سطح جسم می باشد.
در این مقاله به کمک شبیه سازی عددی، اثر مکش در سطح بالایی
که جهت کنترل لایه NACA و 0018 NACA دو ایر فویل 0012
مرزی و به تأخیر انداختن یا حذف جدایش به کار می رود، بر روی
ضرایب آیرودینامیکی آن ها مورد بررسی قرار گرفته است. برای
شبیه سازی مکش یک جت با پهنای 2.5 درصد طول وتر و زاویه ی
90 درجه در صفحه ی بالایی ایرفویل قرار گرفته است. عدد رینولدز
5 بوده و بررسی ها در زوایای حمله و ´ جریان آزاد برابر با 105
موقعیت های مکش متفاوت و نیز سرعت های مکش مختلف انجام
شده است. برای این کار تقریباً 200 شبیه سازی عددی صورت
پذیرفته و نتایج نشان دهنده ی به تأخیر افتادن جدایش، افزایش
ضریب برا و کاهش ضریب پسا می باشند.},
}
%0 Conference Proceedings
%T کنترل جریان توسط مکش و بررسی تأثیر آن بر ضرایب آیرودینامیکی ایرفویل های NACA0018,NACA0012
%A پسندیده فرد, محمود
%A معین فر, مریم
%A عبدالهیان, سیدمرتضی
%J نوزدهمین همایش سالانه مهندسی مکانیک ایران
%D 2011