مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, دوره (21), شماره (4), سال (2009-8) , صفحات (141-153)

عنوان : ( رویت پذیری، تاثیر وبی، همکاری میان وب سایت های مدارس کتابداری و اطلاع رسانی در آمریکا )

نویسندگان: فرشید دانش , فرامرز سهیلی , فائزه مصری نژاد ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده: هدف: با توجه به اهمیت وب سایت های مدارس کتابداری و اطلاع رسانی مورد تایید انجمن کتابداران امریکا، هدف این پژوهش بررسی میزان رویت پذیری، عامل تاثیر وبی ،و میزان همکاری وب سایت های مذکور می باشد. روش/رویکرد پژوهش : روش این پژوهش، تحلیل پیوندهاست که یکی از روش های وب سنجی است. در این روش، پیوند های دریافتی، خودپیوندی ها، و هم پیوندی وب سایت های مورد نظر محاسبه و سپس عامل تاثیر وبیِ آنها محاسبه شده و در نهایت، با استفاده از روش تحلیل خوشه ای و مقیاس چند متغیره همکاری این وب سایت ها مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها: برخی از نتایج پژوهش نشان داد که وب سایت دانشگاه های میشیگان [1] با 141000، فلوریدا استیت [2] با 116000، و درکسل [3] با 71200 پیوند دریافتی، بیشترین وب سایت های رویت شده بودند. همچنین، بررسی ها حاکی از این است که وب سایت های دانشگاه های دومینیکن [4] (86)، میسوری-کلمبیا [5] (73.4) ، و مرکزی کارولینای شمالی [6] (26.9) دارای بیشترین عامل تاثیرگذار تجدید نظر شده بوده اند. نتیجه گیری: مدیران و طراحان وب سایت ها، باید با توجه به نتایج اینگونه پژوهش ها ،وب سایت های خود را ارتقا دهند. موفقیت یک وب سایت به عواملی ماننند محتوا، اندازه، زبان ،و تاریخچه آن ارتباط دارد. بنابراین ،تمامی پژوهش های این حوزه باید به تمامی این عوامل توجه داشته باشند.

کلمات کلیدی

, مدارس کتابداری و اطلاع رسانی, انجمن کتابداری آمریکا, وب سایت, وب سنجی, عامل تاثیرگذار وبی, رویت پذیری, تحلیل پیوند
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1029285,
author = {دانش, فرشید and فرامرز سهیلی and فائزه مصری نژاد},
title = {رویت پذیری، تاثیر وبی، همکاری میان وب سایت های مدارس کتابداری و اطلاع رسانی در آمریکا},
journal = {مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات},
year = {2009},
volume = {21},
number = {4},
month = {August},
issn = {2252-0503},
pages = {141--153},
numpages = {12},
keywords = {مدارس کتابداری و اطلاع رسانی، انجمن کتابداری آمریکا، وب سایت، وب سنجی، عامل تاثیرگذار وبی، رویت پذیری، تحلیل پیوند},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T رویت پذیری، تاثیر وبی، همکاری میان وب سایت های مدارس کتابداری و اطلاع رسانی در آمریکا
%A دانش, فرشید
%A فرامرز سهیلی
%A فائزه مصری نژاد
%J مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
%@ 2252-0503
%D 2009

[Download]