پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management, دوره (28), شماره (1), سال (2012-12) , صفحات (181-202)

عنوان : ( معرفی و آزمون مدل مفهومی پذیرش فناوری اطلاعات وخدمات اینترنتی در بین دانشجویان دانشگاه (مورد مطالعه : دانشگاه فردوسی مشهد) )

نویسندگان: شمس الدین ناظمی , علی میرابی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مطالعه حاضر با توسعه مدل پذیرش فناوری و لحاظ کردن متغیرهای دیگر، سعی در ارایه مدلی کامل تر و در برگیرنده ابعاد گسترده تر تاثیر گذار بر این فرایند، داشته است. در نهایت مدل ارایه شده با مطالعه پیمایشی و بررسی نظرات یک نمونه 263 تایی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، تاثیر مولفه های معرفی شده را بر پذیرش فناوری اطلاعات از سوی این دانشجویان مورد سنجش قرار داد. به منظور آزمون فرضیه ها از روش های آماری مختلف از جمله تحلیل رگرسیون، ضریب همبستگی و ازآزمون چاو جهت بررسی نقش مولفه های تعدیل گر استفاده شد. نتایج این تحقیق ضمن صحه گذاشتن براعتبار این مدل، مولفه های کیفیت سیستم و توانایی فردی را به عنوان پیش بینی کننده های سهولت استفاده، و تعاملات اجتماعی و تصویر ذهنی را در نقش پیش بینی کننده-های ادراک مفید بودن از فناوری مورد تائید قرار داد. علاوه بر این دو عامل، گرایش فردی به نوآوری به عنوان سومین عامل موثر بر تمایل به پذیرش و استفاده از فناوری مورد تایید قرار گرفت.

کلمات کلیدی

, تصویر ذهنی, تعاملات اجتماعی, فرهنگ, مدل پذیرش فناوری , نوگرایی فردی.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1031059,
author = {ناظمی, شمس الدین and میرابی, علی},
title = {معرفی و آزمون مدل مفهومی پذیرش فناوری اطلاعات وخدمات اینترنتی در بین دانشجویان دانشگاه (مورد مطالعه : دانشگاه فردوسی مشهد)},
journal = {پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management},
year = {2012},
volume = {28},
number = {1},
month = {December},
issn = {2251-8223},
pages = {181--202},
numpages = {21},
keywords = {تصویر ذهنی، تعاملات اجتماعی، فرهنگ، مدل پذیرش فناوری ، نوگرایی فردی.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T معرفی و آزمون مدل مفهومی پذیرش فناوری اطلاعات وخدمات اینترنتی در بین دانشجویان دانشگاه (مورد مطالعه : دانشگاه فردوسی مشهد)
%A ناظمی, شمس الدین
%A میرابی, علی
%J پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management
%@ 2251-8223
%D 2012

[Download]