تحقیقات بازاریابی نوین, دوره (2), شماره (1), سال (2012-6) , صفحات (73-92)

عنوان : ( بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتل های 5 ستاره مشهد )

نویسندگان: فریبرز رحیم نیا , سیده زهرا فاطمی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مقوله برندسازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در دنیای بازاریابی دارد. در بخش خدمات، برندها به عنوان راهی سریع برای شناسایی و متمایز ساختن خود و ایجاد تصویر در ذهن مشتریان هستند. در میان ابعاد قابل لمس یک محصول یا خدمت، تصویر برند مهمترین چیزی است که اکثر استراتژی ها ی بازاریابی معطوف به آن هستند و به برجسته کردن آن گرایش دارند. برای این منظور بخشهای خدماتی سعی در برقراری ارتباط با مشتریان دارند و از طریق تأثیری که بر ادراک مشتریان از خدمات دریافت شده میگذارند، تصویری مطلوب در ذهن مشتری ایجا دکنند . هدف این مقاله، بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و براساس روش گردآوری داده ها، تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. داده های مورد نظر با استفاده از یک پرسشنامه که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته شده جمع آوری شده است و در نهایت داده های 196 پرسشنامه مبنای تحلیل قرار گرفت. همچنین به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار اسمارت پی ال اس که از نوع معادلات ساختاری محسوب می گردد، استفاده شده است. یافته های حاصل پژوهش نشان دادکه متغیر ارتباط موفق با مشتری تاثیر مثبت معناداری بر ارزش ویژه برند و تصویر برند داشته است، همچنین تاثیر مثبت معنادار ارزش ویژه برند بر تصویر برند تایید شد. در این تحقیق اثر غیر مستقیم ارتباط موفق با مشتری بر تصویر برند بیشتر از اثر مستقیم آن است و نقش واسط ارزش ویژه برند تایید شد

کلمات کلیدی

, ارزش ویژه برند, تصویر برند, ارتباط موفق با مشتری, اسمارت پی ال
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1031350,
author = {رحیم نیا , فریبرز and فاطمی, سیده زهرا},
title = {بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتل های 5 ستاره مشهد},
journal = {تحقیقات بازاریابی نوین},
year = {2012},
volume = {2},
number = {1},
month = {June},
issn = {2228-7744},
pages = {73--92},
numpages = {19},
keywords = {ارزش ویژه برند، تصویر برند، ارتباط موفق با مشتری، اسمارت پی ال اس.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی نقش واسط ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در تأثیر ارتباط موفق با مشتری و تصویر برند در هتل های 5 ستاره مشهد
%A رحیم نیا , فریبرز
%A فاطمی, سیده زهرا
%J تحقیقات بازاریابی نوین
%@ 2228-7744
%D 2012

[Download]