اقتصاد و تجارت نوین, دوره (6), شماره (21), سال (2012-4) , صفحات (167-185)

عنوان : ( تبیین تأثیر اطلاعات در شرکتهای بازرگانی زعفران استان خراسان و طرح وبگاه بر ابعاد اعتماد الکترونیکی )

نویسندگان: فریبرز رحیم نیا , ژاله فرزانه حسن زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف این مقاله، بررسی تأثیر اطلاعات و طرح وبگاه بر ابعاد سهگانه اعتماد الکترونیکی (توانایی، صداقت و قابلیت پیشبینی) است. بدین منظور تحقیق پیمایشی در یک نمونه 100 نفری متشکل از مدیران و کارکنان بخش بازاریابی و فروش خارجی شرکتهای بازرگانی زعفران در استان خراسان و با استفاده از ابزار پرسشنامه مورد آزمون قرار میگیرد. یافتههای حاصل از این پژوهش نشان میدهد اطلاعات وبگاه بر هر سه بعد اعتماد الکترونیکی یعنی توانایی، صداقت و قابلیت پیشبینی تأثیر دارد اما طرح وبگاه تنها بر دو بعد توانایی و قابلیت پیشبینی مؤثر است.

کلمات کلیدی

, اطلاعات وبگاه, طرح وبگاه, اعتماد الکترونیکی