عنوان : ( رویکردی پویا برای تخصیص بودجههای ارتباط با مشتریان )
نویسندگان: حمیدرضا کوشا , امیر البدوی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در سال های اخیر توجه به مشتریان به عنوان سرمایه اصلی سازمان ها و منبع اصلی سود هر شرکت افزایش یافته است. به همین منظور سازمان ها به دنبال یافتن نحوه تخصیص بهینه منابع و بودجه خود به فعالیت های بازاریابی و ارتباط با مشتری هستند. هدف از این تحقیق ارایه رویکردی برای تخصیص بودجه ارتباط با مشتری و بازاریابی است که بتواند سود بلندمدت سازمان که با مفهوم حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری اندازه گیری می شود، را بیشینه کند. در این رویکرد فرض می شود که یک افق برنامه ریزی بلندمدت شامل چند دوره زمانی وجود دارد و سازمان با هدف بیشینه سازی سود بلند مدت خود می خواهد میزان بودجه ارتباط با مشتری و نحوه تخصیص بهینه آن را مشخص کند. پس از ارایه رویکرد پویای ارایه شده، آن را با یک مثال عددی مورد آزمون قرار داده ایم. نتایج به دست آمده از حل مثال عدد، منطقی و رضایت بخش به نظر می رسند
کلمات کلیدی
, حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری , تخصیص بودجه, جذب مشتری, نگهداری مشتری.@inproceedings{paperid:1031807,
author = {کوشا, حمیدرضا and امیر البدوی},
title = {رویکردی پویا برای تخصیص بودجههای ارتباط با مشتریان},
booktitle = {هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع},
year = {2010},
location = {اصفهان, ايران},
keywords = {حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری ، تخصیص بودجه، جذب مشتری، نگهداری مشتری.},
}
%0 Conference Proceedings
%T رویکردی پویا برای تخصیص بودجههای ارتباط با مشتریان
%A کوشا, حمیدرضا
%A امیر البدوی
%J هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
%D 2010