دومین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران , 2009-05-20

عنوان : ( به کارگیری بهینه سازی استوار برای تخصیص بودجه های ارتباط با مشتریان )

نویسندگان: حمیدرضا کوشا , امیر البدوی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه در رویکرد نوین بازاریابی که از آن به بازاریابی رابطه ای تعبیر می گردد، مشتری به عنوان سرمایه اصلی سازمان ها شناخته می شود. به همین دلیل پژوهش گران حوزه بازاریابی به اهمیت این موضوع اشاره کرده اند که باید ارزش کمی را برای دوره زمانی ارتباط با هر مشتری اندازه گیری نمود تا بتوان روی مشتریان ارزش مندتر سرمایه گذاری کرد. ارزش دوره عمر مشتری (CLV) و حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری (CE) به ما این امکان را می دهند که بتوانیم ارزش خالص کنونی یک مشتری یا یک دسته از مشتریان را اندازه گیری نماییم. از آنجا که تخصیص بودجه های ارتباط با مشتریان یک نوع سرمایه گذاری محسوب می-شود، اخیراً پژوهش گران اقدام به تخصیص منابع و بودجه های ارتباط با مشتری از طریق بهینه سازی حقوق صاحبان سهم از ارزش مشتری نموده اند. بر خلاف مدل های ارایه شده گذشته که در آنها پارامترها ثابت فرض می شوند، در این مقاله با توجه به نوع پارامترها که اولاً در فضایی مبتنی بر عدم اطمینان مطرح هستند و دوم اینکه برخی از آنها بر اساس قضاوت مدیریت تعیین می-شوند، مدلی غیر قطعی ارایه کرده ایم. این مدل غیر قطعی به کمک رویکرد بهینه سازی استوار مدل سازی و حل شده است. مزیت عمده استفاده از رویکرد بهینه سازی استوار این است که در صورت تغییر پارامترهای غیر قطعی جواب بهینه ارایه شده همچنان موجه خواهد بود. در ضمن نتایج نشان می دهد که جواب بهینه مدل استوار در مقایسه با جواب مدل قطعی تفاوت قابل توجهی ندارد.

کلمات کلیدی

, حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری (CE), ارزش دوره عمر مشتری (CLV), تخصیص بودجه های بازاریابی, بهینه سازی استوار
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1031811,
author = {کوشا, حمیدرضا and امیر البدوی},
title = {به کارگیری بهینه سازی استوار برای تخصیص بودجه های ارتباط با مشتریان},
booktitle = {دومین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران},
year = {2009},
location = {بابلسر, ايران},
keywords = {حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری (CE)، ارزش دوره عمر مشتری (CLV)، تخصیص بودجه های بازاریابی، بهینه سازی استوار},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T به کارگیری بهینه سازی استوار برای تخصیص بودجه های ارتباط با مشتریان
%A کوشا, حمیدرضا
%A امیر البدوی
%J دومین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران
%D 2009

[Download]