ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع , 2009-02-18

عنوان : ( بخش‌بندی بازار به کمک مفهوم ارزش زمان عمر مشتری )

نویسندگان: حمیدرضا کوشا , نسیم فتاحی , دنیا فارسی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

اتخاذ راهبردهای مناسب ارتباط با مشتری، در بازاریابی رابطه ای موضوعی مهم به شمار می رود. برای ایجاد این راهبردها بخش بندی بازار یک ضرورت است. بخش بندی بازار به این منظور انجام می شود که برای هر یک از بخش های بازار راهبردهای مناسبی توسعه داده شود. در این تحقیق به موضوع بخش بندی بازار توجه شده است. هدف از انجام این تحقیق، به کارگیری مفهوم ارزش زمان عمر مشتری (CLV) برای بخش بندی مشتریان یک هتل است. به همین منظور، استفاده از مفهوم ارزش زمان عمر مشتری که مفهومی کلیدی و در عین حال جدید در ادبیات بازاریابی رابطه ای است، مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت در یک هتل در شهر مشهد به کار گرفته شده است. به کمک مفهوم CLV، در واقع مشتریان، بر حسب میزان سودآوری در درازمدت تفکیک شده و در بخش های جداگانه قرار گرفته اند. در نهایت پیشنهادهایی برای نحوه اتخاذ راهبرد مناسب برای هر یک از بخش های بازار ارائه شده است.

کلمات کلیدی

, بخش‌بندی بازار, ارزش زمان عمر مشتری (CLV), سودآوری مشتری, پیش‌بینی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1031812,
author = {کوشا, حمیدرضا and نسیم فتاحی and دنیا فارسی},
title = {بخش‌بندی بازار به کمک مفهوم ارزش زمان عمر مشتری},
booktitle = {ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع},
year = {2009},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بخش‌بندی بازار، ارزش زمان عمر مشتری (CLV)، سودآوری مشتری، پیش‌بینی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بخش‌بندی بازار به کمک مفهوم ارزش زمان عمر مشتری
%A کوشا, حمیدرضا
%A نسیم فتاحی
%A دنیا فارسی
%J ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
%D 2009

[Download]