عنوان : ( بررسی آیرودینامیکی جریان پتانسیل روی هواپیماهای بال و بدنه یکپارچه و مقایسه آن با هواپیماهای معمولی رایج )
نویسندگان: هادی دستورانی , محمدحسن جوارشکیان ,چکیده
در این تحقیق یک روش عددی برمبنای جریان حلقوی برای تحلیل آیرودینامیکی پیکربندیهای مختلف هواپیما توسعه داده شده است. در کار حاضر ابتدا نتایج حاصل از این روش با نتایج تجربی صحه گذاری شده است و سپس یک هواپیمای متداول معمولی و یک هواپیمای بال و بدنه یکپارچه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و با هم مقایسه شدهاند. نتایج نشان میدهد هواپیمای بال و بدنه یکپارچه به دلایل مختلف از جمله: دارا بودن مشخصههای آیرودینامیکی بهتر (لیفت بیشتر، درگ القایی کمتر و گشتاور خمشی کمتر)، داشتن فضای خالی بیشتر و به طبع آن حمل بار مفید بیشتر، وزن کمتر، مصرف سوخت کمتر و ... نسبت به هواپیمای متداول معمولی برتری دارد.
کلمات کلیدی
, هواپیمای بال و بدنه یکپارچه , هواپیمای متداول معمولی , جریان حلقوی نعلی شکل@inproceedings{paperid:1032253,
author = {دستورانی, هادی and جوارشکیان, محمدحسن},
title = {بررسی آیرودینامیکی جریان پتانسیل روی هواپیماهای بال و بدنه یکپارچه و مقایسه آن با هواپیماهای معمولی رایج},
booktitle = {اولین کنفرانس ملی آیرودینامیک و هیدرولیک},
year = {2012},
location = {تهران, ايران},
keywords = {هواپیمای بال و بدنه یکپارچه - هواپیمای متداول معمولی - جریان حلقوی نعلی شکل},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی آیرودینامیکی جریان پتانسیل روی هواپیماهای بال و بدنه یکپارچه و مقایسه آن با هواپیماهای معمولی رایج
%A دستورانی, هادی
%A جوارشکیان, محمدحسن
%J اولین کنفرانس ملی آیرودینامیک و هیدرولیک
%D 2012