مدیریت زنجیره تأمین, دوره (13), شماره (34), سال (2012-1) , صفحات (68-80)

عنوان : ( شناسایی نقاط بحرانی و راهکارهای بهبود در زنجیره تامین با استفاده از مدل اسکور ، تیوری محدودیت‏ها و شش سیگما ( مورد مطالعه: شرکت ماشین سازی پیله وران ) )

نویسندگان: شمس الدین ناظمی , احمد توکلی , محمدحسین خورسندی اکبرنژاد ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

افزایش روزافزون رقابت پذیری و تلاش برای بقای سازمان‏ها که با نزدیک شدن ارتباطات و پیشرفت در تکنولوژی اطلاعات همراه بوده است ، باعث اهمیت بحث زنجیره تامین شده است . بنابراین با توجه به اهمیت زنجیره تامین همواره باید به فکر بهبود در این زنجیره بود ، برای بهبود در زنجیره تامین ابزارهای کیفیتی مختلفی وجود دارد که پرکاربردترین آن شش سیگما است . این پژوهش درصدد است که با استفاده از فلسفه تیوری محدودیت‏ها و متدولوژی بهبود شش سیگما پیشنهاداتی برای بهبود و در نهایت بهبود عملکرد کل زنجیره تامین ارایه دهد ، برای شناسایی نقاط بحرانی در زنجیره تامین از معیارهای مدل اسکور ، شفرد و گینتر ، ( ۲۰۰۶ ) که امکان اندازه گیری سیستماتیک زنجیره تامین شرکت را ارایه می‏کنند ، استفاده شده است . شرکت مورد مطالعه در این پژوهش ، شرکت ماشین سازی پیله وران با ماهیتی پروژه‏ای بوده است . پس از شناسایی نقاط بحرانی مشخص گردید که فرآیند برنامه ریزی زنجیره تامین ، ضعیفترین فرآیند و بهبود زمان انجام پروژه جز ضعیفترین عنصر فرآیند می‏باشد . در ادامه با استفاده از مراحل تعریف ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل چرخه دی میک شش سیگما ، مشکل به طور خاص تعریف ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل گردید و پیشنهاداتی برای بهبود ارایه گردید.

کلمات کلیدی

, مدل اسکور , شش سیگما , تیوری محدودیت ها , زنجیره تامین , تحلیل سلسله مراتبی , پیله وران ,
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1032931,
author = {ناظمی, شمس الدین and توکلی, احمد and خورسندی اکبرنژاد, محمدحسین},
title = {شناسایی نقاط بحرانی و راهکارهای بهبود در زنجیره تامین با استفاده از مدل اسکور ، تیوری محدودیت‏ها و شش سیگما ( مورد مطالعه: شرکت ماشین سازی پیله وران )},
journal = {مدیریت زنجیره تأمین},
year = {2012},
volume = {13},
number = {34},
month = {January},
issn = {2008-9198},
pages = {68--80},
numpages = {12},
keywords = {مدل اسکور ، شش سیگما ، تیوری محدودیت ها ، زنجیره تامین ، تحلیل سلسله مراتبی ، پیله وران ،},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی نقاط بحرانی و راهکارهای بهبود در زنجیره تامین با استفاده از مدل اسکور ، تیوری محدودیت‏ها و شش سیگما ( مورد مطالعه: شرکت ماشین سازی پیله وران )
%A ناظمی, شمس الدین
%A توکلی, احمد
%A خورسندی اکبرنژاد, محمدحسین
%J مدیریت زنجیره تأمین
%@ 2008-9198
%D 2012

[Download]