عنوان : ( تحلیل گفتمان تبلیغات بازرگانی: بررسی کاربرد زبان و گفتمان در اقناع و متقاعدسازی مخاطبان از منظر تحلیل گفتمان )
نویسندگان: شهلا شریفی , زهرا حامدی شیروان ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
زبان علاوه بر برقراری ارتباط که نقش اصلی آن است، نقش های فرعی دیگری را هم به عهده دارد که از جمله نقش ترغیبی آن است؛ که علاوه بر نقش اطلاع رسانی در کارکرد متون تبلیغاتی نقشِ اساسی و بارز است . چرا که این متون خواننده را به انجام دادن کاری ترغیب میکنند. این نقش زبان در این متون گاهی به صورت صریح و گاهی به صورت غیرصریح اعمال می شود. در پژوهش حاضر با استفاده از برخی ابزارهای زبانی ارائه شده در نظریه های تحلیل گفتمان و همچنین با کمک اصل مشارکت و نظریه ارتباط به بررسی زبان آگهی-های تبلیغاتی بازرگانی پرداخته شده است.
کلمات کلیدی
, اصل مشارکت, آگهی بازرگانی, تبلیغات, تحلیل گفتمان, نظریه ارتباط , نقش ترغیبی.@inproceedings{paperid:1032965,
author = {شریفی, شهلا and حامدی شیروان, زهرا},
title = {تحلیل گفتمان تبلیغات بازرگانی: بررسی کاربرد زبان و گفتمان در اقناع و متقاعدسازی مخاطبان از منظر تحلیل گفتمان},
booktitle = {نخستین همایش ملی زبان و زبان شناسی},
year = {2013},
location = {کرج, ايران},
keywords = {اصل مشارکت، آگهی بازرگانی، تبلیغات، تحلیل گفتمان، نظریه ارتباط ، نقش ترغیبی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T تحلیل گفتمان تبلیغات بازرگانی: بررسی کاربرد زبان و گفتمان در اقناع و متقاعدسازی مخاطبان از منظر تحلیل گفتمان
%A شریفی, شهلا
%A حامدی شیروان, زهرا
%J نخستین همایش ملی زبان و زبان شناسی
%D 2013