مهندسی عمران شریف, دوره (28), شماره (2), سال (2011-5) , صفحات (3-11)

عنوان : ( مدل پیش بینی شدت وقوع تصادف برای گذرگاه های ریلی_جاده ای ایران )

نویسندگان: اسماعیل آیتی , جبارعلی ذاکری سردرودی , علی اصغر صادقی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در بحث نقاط حادثه خیز شناسایی نقاط با احتمال وقوع تصادف شدید مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. امروزه استفاده از مدل های آماری که بر اساس مشخصات ترافیکی، هندسی و تاریخچة وقوع تصادفات ساخته می شود یکی از روش های شناسایی نقاط حادثه خیز می باشد. در این مدل ها نتیجه و میزان خسارتی که ممکن است در یک موقعیت خاص پیش آید محاسبه می گردد. تا کنون مدلی که نشان دهنده وضعیت شدّت تصادفات گذرگاه های ریلی- جاده ای ایران باشد تهیه نشده است. در این مقاله با استفاده از اطلاعات مشخصات ترافیکی و هندسی گذرگاه ها و تصادفات واقع شده در آنها در فاصله سال های 1385-1381 با بکاربردن رگرسیون خطی تعمیم یافته مدل پیش بینی شدت وقوع تصادف تهیه شده است. استفاده از این مدل به منظور اولویت بندی ایمن سازی گذرگاه ها، پیش بینی وضعیت آینده هر گذرگاه با تغییر شرایط گذرگاه، تخصیص منابع و ... در راه آهن کشور پیشنهاد می شود.

کلمات کلیدی

, گذرگاه ریلی- جاده ای, مدل شدت تصادف, مدل دو جمله ای منفی.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1032994,
author = {آیتی, اسماعیل and جبارعلی ذاکری سردرودی and صادقی, علی اصغر},
title = {مدل پیش بینی شدت وقوع تصادف برای گذرگاه های ریلی_جاده ای ایران},
journal = {مهندسی عمران شریف},
year = {2011},
volume = {28},
number = {2},
month = {May},
issn = {2676-4768},
pages = {3--11},
numpages = {8},
keywords = {گذرگاه ریلی- جاده ای، مدل شدت تصادف، مدل دو جمله ای منفی.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T مدل پیش بینی شدت وقوع تصادف برای گذرگاه های ریلی_جاده ای ایران
%A آیتی, اسماعیل
%A جبارعلی ذاکری سردرودی
%A صادقی, علی اصغر
%J مهندسی عمران شریف
%@ 2676-4768
%D 2011

[Download]