عنوان : ( فراتحلیل پژوهشهای انجامشده در حوزه رضایت از سفر )
نویسندگان: حسین اکبری , آرش قهرمان , محمد مظهری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
یکی از مهم ترین مسائلی که هر نهاد متولی پذیرش گردشگر یا زائر با آن مواجه است، شناسایی میزان رضایت گردشگران از خدمات ارائهشده است. نظر به آنکه نهادهای شهری همواره میکوشند برای گردشگران در مقاطع مختلف سال امکان حضور با اهداف سیاحتی و زیارتی را پدید آورند و اینکه فراهم کردن زمینههای مذکور هزینههای زیادی به دنبال دارد، مناسب است نهادهای مورد اشاره از برونداد این سفرها و کارایی برنامههای اجراشده در جلب رضایت بهرهبرداران مطلع باشند. لذا مقالۀ حاضر در چهارچوب فراتحلیل و با استفاده از آمارههای میانگین استاندارد و میانگین وزنی استاندارد شده و با مطالعۀ منابع علمی معتبر داخلی و خارجی و بررسی اولیة نتایج بیش از 70 پروژۀ تحقیقاتی و گزینش 16 مورد از آنها، به بررسی و تحلیل جامعهشناختی میزان رضایت گردشگران ـ به تفکیک ابعاد ـ در شهر مشهد و نوسانات آن در سالهای اخیر پرداخته است. یکی از چهارچوبهای نظری در حوزۀ جامعهشناسی مصرف، درنظرگرفتن گردشگر درمقام «مشتری» است که خدمات گردشگری را از سازمان ارائهدهنده و شهر میزبان خریداری میکند. یافتههای این پژوهش بیانگر آن است که در بین ابعاد مختلف، رضایت از سفر، وضعیت بهداشت و تغذیه در پایینترین سطح و رضایت از همسفران در بالاترین سطح قرار داشته است.
کلمات کلیدی
, گردشگری, رضایت از سفر, فراتحلیل, زائر, مشهد@article{paperid:1033204,
author = {اکبری, حسین and آرش قهرمان and محمد مظهری},
title = {فراتحلیل پژوهشهای انجامشده در حوزه رضایت از سفر},
journal = {مطالعات اجتماعی ایران},
year = {2012},
volume = {6},
number = {3},
month = {December},
issn = {2008-3653},
pages = {27--44},
numpages = {17},
keywords = {گردشگری، رضایت از سفر، فراتحلیل، زائر، مشهد},
}
%0 Journal Article
%T فراتحلیل پژوهشهای انجامشده در حوزه رضایت از سفر
%A اکبری, حسین
%A آرش قهرمان
%A محمد مظهری
%J مطالعات اجتماعی ایران
%@ 2008-3653
%D 2012