عنوان : ( بررسی عددی مدل های مختلف توربولنسی و اثرات آنها بر جدایش ذرات در سیکلون )
نویسندگان: علی بهاری , محمد مقیمان , حمیدرضا مقدم کیا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در این پژوهش مدل های مختلف توربولنسی نتایج حاصل از آنها به منظور یافتن مدلی بهینه برای توصیف رفتار واقعی ذرات در سیکلون با یکدیگر مقایسه شده است. همچنین تاثیر عدد چرخش بر راندمان دستگاه بررسی شده و نتایج قابل قبولی ارائه گردیده است. معادلات بقای حاکم ومعادلات مدل های توربولنسی با روش حجم محدود و بوسیله الگوریتم سیمپل حل شده اند. جنس ذرات، گرد استیل و قطر آنها از 1 تا 5 میکرون متغیر بوده و دبی RNG بعنوان مدل مبنا، مدل RSM ورودی آن ثابت فرض شده است. نتایج حاصل از حل بیانگر آنست که با در نظر گرفتن مدل بیشتر بوده و RNG توصیف بهتری از رفتار واقعی ذرات را بیان می کند. همچنین نتایج بیانگر اینست که راندمان جدایش ذرات در مدل افزایش می یابد که علت آن اعمال مومنتوم بیشتر بر ذرات است. (Swirl Factor) مقدار آن با افزایش عدد چرخش
کلمات کلیدی
, سیکلون, راندمان جداسازی ذرات, مقایسه مدل های توربولنسی@inproceedings{paperid:1033862,
author = {علی بهاری and مقیمان, محمد and حمیدرضا مقدم کیا},
title = {بررسی عددی مدل های مختلف توربولنسی و اثرات آنها بر جدایش ذرات در سیکلون},
booktitle = {اولین کنفرانس بین المللی صنعت سیمان، انرژی و محیط زیست},
year = {2013},
location = {تهران, ايران},
keywords = {سیکلون، راندمان جداسازی ذرات، مقایسه مدل های توربولنسی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی عددی مدل های مختلف توربولنسی و اثرات آنها بر جدایش ذرات در سیکلون
%A علی بهاری
%A مقیمان, محمد
%A حمیدرضا مقدم کیا
%J اولین کنفرانس بین المللی صنعت سیمان، انرژی و محیط زیست
%D 2013