عنوان : ( بررسی عددی پدیده فلاتر و عوامل موثر بر آن برای یک بال به همراه مخزن )
نویسندگان: بهروز حسنی , سعید ایرانی , سیدمحمد موسوی ثانی , حسین گلپرور ,چکیده
در این مقاله ناپایداری آیروالاستیک یک بال نازک فولادی که یک مخزن خارجی به آن متصل است با استفاده از روش عددی بررسی شده است. مدل آیرو الاستیک مربوطه با استفاده از نرم-افزار FLT Analysis بصورت صفحه با اعمال شرایط مرزی تکیه-گاهی گیردار در ریشه بال وهمچنین اتصال مخزن استوانه ای شکل به زیر بال طراحی شده است. فاصله مخزن تا لبه گیردار در حالت های مختلف متفاوت می باشد. مدل آیروالاستیک ساخته شده در نرم افزار نسترن تحلیل فلاتر شده و سرعت فلاتر آن محاسبه شده است و اثرات تغییر فاصله مخزن تا لبه گیردار بر ناپایداری دینامیکی بال بررسی شده است. همچنین پارامترهای مختلف موثر در سرعت ناپایداری مانند ضریب منظری و ضخامت ورق بررسی شده است و با نتایج تجربی مقایسه شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که با افزایش ضریب منظری مقدار سرعت بی بعد فلاتر کاهش یافته و با افزایش ضخامت سرعت بی بعد فلاتر افزایش مییابد.
کلمات کلیدی
, آیروالاستیسیته, فلاتر, آنالیز مودال, مخزن خارجی@inproceedings{paperid:1034822,
author = {حسنی, بهروز and سعید ایرانی and موسوی ثانی, سیدمحمد and حسین گلپرور},
title = {بررسی عددی پدیده فلاتر و عوامل موثر بر آن برای یک بال به همراه مخزن},
booktitle = {بیست و یکمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران، ISME2013},
year = {2013},
location = {تهران, ايران},
keywords = {آیروالاستیسیته، فلاتر، آنالیز مودال، مخزن خارجی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی عددی پدیده فلاتر و عوامل موثر بر آن برای یک بال به همراه مخزن
%A حسنی, بهروز
%A سعید ایرانی
%A موسوی ثانی, سیدمحمد
%A حسین گلپرور
%J بیست و یکمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران، ISME2013
%D 2013