عنوان : ( وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد )
نویسندگان: سکینه محبی امین , حسین جعفری ثانی , محمود سعیدی رضوانی , سیدامیر امین یزدی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
تدریس خلاق یکی از اساسیترین ملزومات نظامهای آموزش عالی امروزی است. هدف مطالعه حاضر بررسی وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.این پژوهش به روش توصیفی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. به روش نمونهگیری طبقهای نسبتی تعداد 246 نفر از دانشجویان چهار رشته (پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و مامایی) در نیمسال اول تحصیلی 1391، انتخاب گردیدند. به منظور جمعآوری دادهها، از پرسشنامه محقق ساخته با 55 گویه( با مقیاس لیکرت 5 تایی) بر مبنای ده مؤلفه جو سازمانی خلاق اکوال استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آزمونهای آماری تی تک نمونهای،تحلیل واریانس یک طرفه و MANOVA استفاده شد.نتایج نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمره کل پرسشنامه برابر با (52/0+_11/3) بود و از مقدار 3(نقطه برش به طور معناداری بالاتر بود(001/0=p و21/9=t) و نشانهای از مطلوب بودن تدریس خلاق از دید دانشجویان بود. میانگین کل مؤلفههای تدریس خلاق در رشته پرستاری (47/0+_36/3)، در رشته هوشبری (58/0+_12/3) در رشته اتاق عمل(52/0+_67/3) و در رشته مامایی 52/0+_31/3) بود. تفاوت بین میانگین نمرات در رشتههای مختلف به لحاظ آماری معنادار بود(001/0=p) و(36/12=F).
کلمات کلیدی
, خلاقیت, تدریس خلاق, دانشجویان, دانشکده پرستاری و مامایی, جو سازمانی@article{paperid:1035778,
author = {محبی امین, سکینه and جعفری ثانی, حسین and سعیدی رضوانی, محمود and امین یزدی, سیدامیر},
title = {وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد},
journal = {آموزش در علوم پزشکی},
year = {2013},
volume = {13},
number = {6},
month = {September},
issn = {۹۳۵۹-۱۶۰۸},
pages = {509--518},
numpages = {9},
keywords = {خلاقیت، تدریس خلاق، دانشجویان، دانشکده پرستاری و مامایی، جو سازمانی},
}
%0 Journal Article
%T وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
%A محبی امین, سکینه
%A جعفری ثانی, حسین
%A سعیدی رضوانی, محمود
%A امین یزدی, سیدامیر
%J آموزش در علوم پزشکی
%@ ۹۳۵۹-۱۶۰۸
%D 2013