عنوان : ( هیوریستیک در برنامه درسی آموزش عالی: نسبت راه حل های هیوریستیک، با نگاه سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایان )
نویسندگان: نرگس آهنچیان , بختیار شعبانی ورکی ,چکیده
رویکرد های مختلف برنامه درسی مواضع گوناگونی جهت طراحی برنامه درسی اتخاذ نموده اند. پاینار رویکرد ها را تحت عنوان سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایان دسته بندی کرده است. در این مقاله راه حل های هیوریستیکِ برنامه درسی آموزش عالی، در پیوند با هر یک از این رویکرد های سه گانه مورد بررسی قرار گرفته است و بر این اساس تجربه زیسته حرفه ای معلمان دانشگاه منبع الهام الگوریتم های هیورستیک در برنامه درسی در نظر گرفته شده است. شوبرت از این منبع تحت عنوان دانش شخصی عملی یاد کرده است. در نتیجه با این استدلال که معلمان دانشگاه بالقوه می توانند دانش آکادمیک و تجربی یا هیورستیک شان را در فرایند تدریس تلفیق کنند، دانش شخصی عملی آنها بعنوان محملی جدید برای اصلاح برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است.
کلمات کلیدی
, هیوریستیک, آموزش عالی, برنامه درسی, دانش عملی شخصی , تجربه زیسته@article{paperid:1035921,
author = {آهنچیان, نرگس and شعبانی ورکی, بختیار},
title = {هیوریستیک در برنامه درسی آموزش عالی: نسبت راه حل های هیوریستیک، با نگاه سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایان},
journal = {مطالعات برنامه درسی آموزش عالی},
year = {2012},
volume = {3},
number = {5},
month = {August},
issn = {2538-2241},
pages = {113--138},
numpages = {25},
keywords = {هیوریستیک،آموزش عالی، برنامه درسی، دانش عملی شخصی ، تجربه زیسته},
}
%0 Journal Article
%T هیوریستیک در برنامه درسی آموزش عالی: نسبت راه حل های هیوریستیک، با نگاه سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایان
%A آهنچیان, نرگس
%A شعبانی ورکی, بختیار
%J مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
%@ 2538-2241
%D 2012