عنوان : ( نقش حساسیت اضطرابی و نظم جویی هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشجویان )
نویسندگان: علی مشهدی , عبدالله قاسم پور , ابراهیم اکبری , رضا ایل بیگی , شهناز حسن زاده ,چکیده
هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب اجتماعی در دانشجویان بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 90-1389 که 317 نفر (220 مرد و 97 زن) از آنها با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس های افکار اضطرابی (ولز، 1994)، تنظیم هیجانی (گراس و جان، 2003) و حساسیت اضطرابی (ریس و همکاران، 1986) بود. نتایج پژوهش نشان داد که ارزیابی مجدد به عنوان یکی از مؤلفه های تنظیم هیجانی بصورت منفی و معنادار و حساسیت اضطرابی بصورت مثبت و معنادار قادر به پیش بینی اضطراب اجتماعی در بین دانشجویان بودند (001/0> P ). نتایج این پژوهش بیانگر اینست که ارزیابی مجدد و حساسیت اضطرابی سازه های روانشناختی مهم در پیش بینی اضطراب اجتماعی هستند.
کلمات کلیدی
, اضطراب اجتماعی, حساسیت اضطرابی, تنظیم هیجانی, ارزیابی مجدد,@article{paperid:1037040,
author = {مشهدی, علی and عبدالله قاسم پور and ابراهیم اکبری and رضا ایل بیگی and شهناز حسن زاده},
title = {نقش حساسیت اضطرابی و نظم جویی هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشجویان},
journal = {دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی},
year = {2013},
volume = {14},
number = {2},
month = {August},
issn = {2676-3303},
pages = {90--100},
numpages = {10},
keywords = {اضطراب اجتماعی، حساسیت اضطرابی، تنظیم هیجانی، ارزیابی مجدد،},
}
%0 Journal Article
%T نقش حساسیت اضطرابی و نظم جویی هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشجویان
%A مشهدی, علی
%A عبدالله قاسم پور
%A ابراهیم اکبری
%A رضا ایل بیگی
%A شهناز حسن زاده
%J دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
%@ 2676-3303
%D 2013