عنوان : ( بررسی و تحلیل حساسیت نوسانات طولی هواپیمای دوسرنشین در محدوده عملیاتی )
نویسندگان: محمد ارحامی , مسعود طهانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در این مقاله به بررسی پاسخ نوسانات طولی هواپیمای دوسرنشین هدف که در پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد در حال طراحی است، پرداخته شده است. این بررسی شامل بسامد و میرایی نوسانات بلنددوره و کوتاهدوره در مانور پیچش ، در پرواز کروز است. در ادامه مقاله، به تحلیل حساسیت پاسخهای نوسانی این هواپیما، نسبت به پارامترهای پیکربندی عمومی و آیرودینامیکی مؤثر در نوسانات، پرداخته شده است. نوسانات طولی بلنددوره و کوتاهدوره از اهمیت بالایی در استانداردهای کیفیت پرواز، به دلیل نقش تعیینکنندهی آن در امنیت پرواز، برخوردار است. به همین دلیل، در محدوده عملیاتی این هواپیما، مقادیر بسامد و میرایی نوسانات طولی بلنددوره و کوتاهدوره، تعیین گردیده و با محدودههای استاندارد کیفیت پرواز، مقایسه میشوند. درنهایت، با نتایج حاصل از تحلیل حساسیت، پیشنهادی برای بهبود پاسخ نوسانی، عنوان میگردد.
کلمات کلیدی
نوسانات طولی هواپیما؛ تحلیل حساسیت؛ کیفیت پرواز؛ نوسانات کوتاهدوره و بلنددوره@inproceedings{paperid:1038683,
author = {ارحامی, محمد and طهانی, مسعود},
title = {بررسی و تحلیل حساسیت نوسانات طولی هواپیمای دوسرنشین در محدوده عملیاتی},
booktitle = {سومین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات},
year = {2013},
location = {تهران, ايران},
keywords = {نوسانات طولی هواپیما؛ تحلیل حساسیت؛ کیفیت پرواز؛ نوسانات کوتاهدوره و بلنددوره},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی و تحلیل حساسیت نوسانات طولی هواپیمای دوسرنشین در محدوده عملیاتی
%A ارحامی, محمد
%A طهانی, مسعود
%J سومین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات
%D 2013