عنوان : ( رضایتمندی بیمه گذاران شخص ثالث شرکت بیمه ایران )
نویسندگان: حسین میرزائی , بهجت یزدخواستی ,چکیده
مقاله حاضر برگرفته ازتحقیقی است با عنوان «بررسی میزان رضایت بیمهگذاران (مشتریان) شخص ثالث شرکت بیمه ایران از مرحله پرداخت خسارت مالی در استانهای تهران، خوزستان، گیلان و کرمانشاه» که در سال 1382 انجام گرفت. روش تحقیق حاضر «پیمایشی» بوده است. جامعه آماری تحقیق کلیه بیمهگذاران شخص ثالث شرکت بیمه ایران در نیمه نخست سال 1382 در استانهای مورد مطالعه و حجم نمونه نهایی 1247 نفر میباشد. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه بوده است. به طور کلی این تحقیق درصدد پاسخگویی به دو سئوال اصلی بوده است: نخست: «میزان رضایت بیمهگذاران شخص ثالث شرکت بیمه ایران از مرحله پراخت خسارت در استانهای مورد بررسی در چه حدی است؟ و دوم «چه عواملی بر میزان رضایت بیمهگذاران از مرحله پرداخت خسارت مؤثر است؟» به طور کلی یافتهها و نتایج پژوهش نشان داد که در بین استانهای مورد مطالعه بیمهگذاران استان کرمانشاه بیشترین رضایت و بیمهگذاران استان گیلان کمترین رضایت را از مرحله پرداخت خسارت داشتهاند. همچنین در پاسخ به سوال دوم آزمونهای بکار گرفته شده نشان داد که به ترتیب متغیرهای «نحوه برخورد کارکنان مجتمع»، «تجربه و توانایی کارشناسان ارزیاب خسارت»، «سرعت انجام کار»، «رضایت از پارکینگ و محل مجتمع»، «اطلاعرسانی و تبلیغات شرکت بیمه ایران» و «رضایت از مرحله خرید بیمهنامه شخص ثالث» شش متغیر اصلی هستند که بر روی میزان رضایت بیمهگذاران از مرحله پرداخت خسارت مؤثر بوده اند
کلمات کلیدی
, بیمه, بیمه گذاران, بیمه شخص ثالث, خسارت, شرکت بیمه ایران@article{paperid:1039096,
author = {میرزائی, حسین and بهجت یزدخواستی},
title = {رضایتمندی بیمه گذاران شخص ثالث شرکت بیمه ایران},
journal = {دانشکده علوم انسانی و اجتماعی- دانشگاه تبریز},
year = {2010},
volume = {13},
number = {29},
month = {September},
issn = {2008-806X},
pages = {173--202},
numpages = {29},
keywords = {بیمه،بیمه گذاران،بیمه شخص ثالث، خسارت،شرکت بیمه ایران},
}
%0 Journal Article
%T رضایتمندی بیمه گذاران شخص ثالث شرکت بیمه ایران
%A میرزائی, حسین
%A بهجت یزدخواستی
%J دانشکده علوم انسانی و اجتماعی- دانشگاه تبریز
%@ 2008-806X
%D 2010