عنوان : ( آمیخته بازاریابی خدمات: ابزار توسعه آموزش عالی فرامرزی )
نویسندگان: محمدرضا آهنچیان , فاطمه بخشی جعفر آبادی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف مقاله حاضر، بررسی مهم ترین عوامل مؤثر بر انتخاب دانشگاه توسط داوطلبان تحصیل در آن می باشد. براساس مدل آمیخته بازاریابی و با تمرکز بر داوطلبان دوره های تحصیلات تکمیلی، این تحقیق مطابق با رویکرد روش شناسی تفسیری و به روش مروری- تحلیلی انجام شد. به استناد تفحص در منابع معتبر علمی و بر حسب تحلیل به عمل آمده مبتنی بر مرور تحقیقات انجام شده در حوزه بازاریابی خدمات، بازار آموزش عالی و مشتریان فرامرزی دانشگاه ها، مهم ترین عوامل مؤثر در انتخاب دانشگاه به تفکیک عناصر آمیخته بازاریابی مشخص شد. براساس یافته های تحقیق، مهم ترین مضامین شناسایی شده در ذیل هر یک از عناصر هفتگانه آمیخته بازاریابی عبارت بودند از: محصول (کیفیت و ویژگی برنامه ها، تصویر و وجهه)، قیمت (هزینه تحصیل، هزینه زندگی)، توزیع (فرصت های یادگیری از راه دور)، ترفیع (شبکه دانش آموختگان، برقراری تماس)، افراد (کیفیت اعضای هیات علمی، کیفیت تدریس)، شواهد فیزیکی (تسهیلات آموزشی و پژوهشی، وضعیت اقامت) و فرایند (کارکردهای اداری و بوروکراتیک، سیاست های پذیرش).
کلمات کلیدی
, آموزش عالی فرامرزی, تحصیلات تکمیلی, آمیخته بازاریابی, مروری- تحلیلی.@inproceedings{paperid:1039945,
author = {آهنچیان, محمدرضا and بخشی جعفر آبادی, فاطمه},
title = {آمیخته بازاریابی خدمات: ابزار توسعه آموزش عالی فرامرزی},
booktitle = {پنجمین همایش بین المللی توسعه تحصیلات تکمیلی، فرصت ها و چالش ها},
year = {2013},
location = {تهران, ايران},
keywords = {آموزش عالی فرامرزی، تحصیلات تکمیلی، آمیخته بازاریابی، مروری- تحلیلی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T آمیخته بازاریابی خدمات: ابزار توسعه آموزش عالی فرامرزی
%A آهنچیان, محمدرضا
%A بخشی جعفر آبادی, فاطمه
%J پنجمین همایش بین المللی توسعه تحصیلات تکمیلی، فرصت ها و چالش ها
%D 2013