عنوان : ( بررسی اثرات جانبی ناشی از خنک کاری در دسته موتورهای نوین فعال چندمحفظه ای )
نویسندگان: علی مهرکیش , مسعود طهانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
با توجه به اینکه نامیزانی موتور و ورودی های ناشی از ناهمواری جاده، از جمله منابع تولید ارتعاشات اند و موجب کاهش عملکرد وسیلة نقلیه می شوند، تحقیقات زیادی برای یافتن دلایل ارتعاشات موتور و وسیلة نقلیه و روش های کاهش آن انجام شده است، اما همچنان حوزه های بررسی نشدة زیادی در موضوع شبیه سازی و جداسازی ارتعاشات موجود است. از جملة این موارد می توان به موضوع خنک کاری در دسته موتورهای فعال و اثرات جانبی آن بر ساختار و عملکرد آنها اشاره نمود. این تحقیق با در نظر گرفتن این موضوع که گرمای تولید شده در دسته موتورهای فعال سبب کاهش عملکرد آنها می گردد، پس از بررسی راه حل این معضل به معرفی دسته موتور نوین توسعه یافته چند محفظه ای با قابلیت خنک کاری و تشریح دلایل بهبود شرائط حرارتی پرداخته و در نهایت به کاوش پیرامون اثرات ارتعاشی و عملکردی آن اقدام می شود. در ادامه شبیه سازی ارتعاشی سامانه ارائه و اثر متغیرهای محفظة جدید بر نتایج نیز بررسی شد. بر این اساس استفاده از مجرای میانی و افزودن محفظه ای جدید به عنوان راه حلی برای بهبود خنک کاری مطرح می شود و با بررسی طرح جدید ارتعاشی و روند پایش عدم تأثیرات سوء بر اثر تغییرات بوجود آمده در دسته موتور، تایید می گردند. در انتها نیز با اشاره به روند پایش حاکم بر سامانه، راهبرد پایش مناسب پیشنهاد می شود.
کلمات کلیدی
, جداسازی ارتعاشات, دسته موتور, خنک کاری, شبیه سازی, راهبرد پایش@article{paperid:1040706,
author = {مهرکیش, علی and طهانی, مسعود},
title = {بررسی اثرات جانبی ناشی از خنک کاری در دسته موتورهای نوین فعال چندمحفظه ای},
journal = {تحقیقات موتور},
year = {2013},
volume = {29},
number = {29},
month = {March},
issn = {1735-5214},
pages = {25--38},
numpages = {13},
keywords = {جداسازی ارتعاشات، دسته موتور، خنک کاری، شبیه سازی، راهبرد پایش},
}
%0 Journal Article
%T بررسی اثرات جانبی ناشی از خنک کاری در دسته موتورهای نوین فعال چندمحفظه ای
%A مهرکیش, علی
%A طهانی, مسعود
%J تحقیقات موتور
%@ 1735-5214
%D 2013