عنوان : ( چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد) )
نویسندگان: علی اکبر عجم , محمود سعیدی رضوانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
این مقاله به تناسب اهمیت شناخت هدف با روش تحلیلی نظری به بررسی رابطه اهداف سه گانه در حیطه شناختی، عاطفی و روانی حرکتی با رویکردهای مختلف در زمینه تربیت دینی پرداخته است. در این مقاله ابتدا اهداف سه گانه، و سپس رویکردهای مختلف تربیت دینی تبیین، و بر این اساس رابطه اهداف سه گانه با رویکردهای تربیت دینی مشخص شده است؛ لذا حیطه های س هگانه شناختی و عاطفی و عملکردی با سه رویکرد ایمانگرا، عقل گرا و رویکرد ترکیبی در ارتباط است. بنابراین در تربیت دینی باید رویکردی انتخاب شود که هم به عقل، هم به عاطفه و هم به رفتار یادگیرندگان توجه شود؛ به عبارت دیگر باید به هر دو رویکرد عقل گرایی و ایمانگرایی و نتیجه آن، که عمل صالح است، توجه کافی مبذول شود. کلید واژهها: اهداف تربیت دینی، اهداف شناختی عاطفی و روانی حرکتی، رویکرد ایمانگرایی، رویکرد عقل گرایی. Aliakbaraja
کلمات کلیدی
, اهداف تربیت دینی, اهداف شناختی عاطفی و روانی حرکتی, رویکرد ایمانگرایی, رویکرد عقل گرایی.@article{paperid:1040967,
author = {علی اکبر عجم and سعیدی رضوانی, محمود},
title = {چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد)},
journal = {پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی},
year = {2013},
volume = {20},
number = {17},
month = {March},
issn = {2251-6972},
pages = {49--70},
numpages = {21},
keywords = {اهداف تربیت دینی، اهداف شناختی عاطفی و روانی حرکتی، رویکرد ایمانگرایی،
رویکرد عقل گرایی.},
}
%0 Journal Article
%T چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد)
%A علی اکبر عجم
%A سعیدی رضوانی, محمود
%J پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
%@ 2251-6972
%D 2013