عنوان : ( بررسی مدل تغییر شکلهای دائمی و ترکهای انعکاسی در طراحی مکانیستیک روکش برای مناطق گرمسیر ایران )
نویسندگان: سیدعلی ضیائی , محمد پور رضا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
مدل تغییر شکلهای دائمی خاک بستر یکی از معیارهای مهم در طراحی مکانیستیک روسازی و روکش میباشد. در روشهای طراحی مکانیستیک روسازی، مدل خستگی بر اساس کرنش کششی زیرلایة آسفالتی بیان میشود؛ اما در طراحی مکانیستیک روکش کرنش کششی گاهی در زیرلایه روکش و گاهی زیرلایه آسفالتی در نظر گرفته میشود. مدل تغییر شکلهای دائمی نیز بر اساس کرنش فشاری بالای لایه سابگرید بیان میگردد و از سوی دیگر در طراحی روکش و محاسبة کرنشهای کششی و فشاری به منظور ارزیابی عمر خستگی و تغییرشکلهای دائمی، روسازی آسیبدیدة موجود با توجه به پیشرفت ترکهای انعکاسی و سایر خرابیها به درستی مدل نمیشود. در این مقاله تعیین عمر تغییر شکلهای دائمی خاک بستر روسازی روکش شده با درنظرگرفتن کرنشهای فشاری بالای لایه سابگرید مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. این بررسی با استفاده از برنامه تحلیلی Kenlayer برای روکشهایی با ضخامتهای مختلف (نازک، متوسط و ضخیم) که بر روی روسازیهای با ضخامتهای مختلف (نازک، متوسط و ضخیم) در مناطق گرمسیر ایران قرارگرفتهاند، انجام شده است و به منظور تعیین میزان بحرانی بودن معیار تغییرشکلهای دائمی در برابر معیار پیشرفت ترکهای انعکاسی به مقایسه این معیارها برای روسازی و روکش با ضخامتهای مختلف پرداخته شده است
کلمات کلیدی
, معیار خستگی, طرح مکانیستیک روکش, تغییر شکلهای دائمی, روش اجزای محدود, ترکهای انعکاسی.@article{paperid:1041375,
author = {ضیائی, سیدعلی and محمد پور رضا},
title = {بررسی مدل تغییر شکلهای دائمی و ترکهای انعکاسی در طراحی مکانیستیک روکش برای مناطق گرمسیر ایران},
journal = {فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی},
year = {2011},
volume = {4},
number = {1},
month = {April},
issn = {1735-1980},
pages = {1--13},
numpages = {12},
keywords = {معیار خستگی، طرح مکانیستیک روکش، تغییر شکلهای دائمی، روش اجزای محدود، ترکهای انعکاسی.},
}
%0 Journal Article
%T بررسی مدل تغییر شکلهای دائمی و ترکهای انعکاسی در طراحی مکانیستیک روکش برای مناطق گرمسیر ایران
%A ضیائی, سیدعلی
%A محمد پور رضا
%J فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی
%@ 1735-1980
%D 2011