عنوان : ( ارتقاء کارایی و سطحِ خدمت خطوط حملونقل عمومی با استفاده از سرویس توقف-محدود: روش حل ILS )
نویسندگان: مهدی ترابی میرآبادی , مجید سالاری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
یکی از چالشهای طراحی و برنامهریزی شبکه حملونقل عمومی، توزیع نامتوازن تقاضا در طول خطوط آن است که باعث تخصیصِ ناکارای ناوگان حملونقل و ازدحام مسافر در وسایل نقلیه میشود. در این مقاله، قصد داریم تا این مشکل را با جایگزین کردن تعدادی سرویس توقف-محدود به جای سرویس معمولیِ یک کریدور برطرف کنیم. برای این منظور، مدلی ارائه شده که ظرفیت بلااستفادهی ناوگان حملونقل را کمینه میکند. روشن است که کاهش ظرفیت بلااستفاده، منتج به کاهش هزینههای متصدی میشود چرا که بلااستفاده ماندن ظرفیت ناوگان حملونقل، به مثابهی نوعی ضرر یا هزینهی بیثمر برای متصدی است. در این مدل، محدودیتی تعبیه شده که مانع از افزایش بیش از حدِ تعداد مسافر مازاد (بر ظرفیت) در وسایل نقلیه میشود. مدل ارائه شده با روش فرا ابتکاری IRS حل شده و نتایج آن با نتایج حاصل از یک الگوریتم جستجوی فراگیر مقایسه شده است.
کلمات کلیدی
, : سرویس توقف-محدود, سرویس سریعالسیر, طراحی شبکه حمل و نقل عمومی و تعیین تواتر, روش فرا ابتکاری, جستجوی محلی تکرار شونده@inproceedings{paperid:1043206,
author = {ترابی میرآبادی, مهدی and سالاری, مجید},
title = {ارتقاء کارایی و سطحِ خدمت خطوط حملونقل عمومی با استفاده از سرویس توقف-محدود: روش حل ILS},
booktitle = {سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک},
year = {2014},
location = {ايران},
keywords = {: سرویس توقف-محدود، سرویس سریعالسیر، طراحی شبکه حمل و نقل عمومی و تعیین تواتر، روش فرا ابتکاری، جستجوی محلی تکرار شونده},
}
%0 Conference Proceedings
%T ارتقاء کارایی و سطحِ خدمت خطوط حملونقل عمومی با استفاده از سرویس توقف-محدود: روش حل ILS
%A ترابی میرآبادی, مهدی
%A سالاری, مجید
%J سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک
%D 2014