عنوان : ( بررسی نقش تعدیل گر پویایی بازار در رابطهی بین استراتژیهای بازاریابی محیطی و عملکرد )
نویسندگان: مهناز اسلمی نژاد , یعقوب مهارتی , علیرضا خوراکیان ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
درمحیطرقابتیامروز،سازمانهاباچالشهایزیادیروبهروهستند.محصولات وخدمات جدید،میزانتغییردراستاندارد آنها وتغییردرترجیحاتمشتریانبهشدتافزایشیافتهاست. بقادرچنین محیطهاییتنهاازطریق بهدستآوردنعملکردسازمانیبرترامکانپذیراستکهلازمهآنتوجهبه عواملمؤثربرعملکردسازمانیاست.یکیازعواملمؤثربرعملکرد، استراتژی بازاریابی سازگار با محیطزیستاست.هدفاین پژوهشبررسیتأثیر بکارگیری استراتژی بازاریابی محیطی (آمیخته بازاریابی سازگار با محیطزیست) برعملکرد و همچنین بررسی نقش تعدیلگری متغیر پویایی بازار بر این رابطه، در صنعت حملونقل کالا در استان خراسانِرضویاست. جامعهآماریتحقیق، 130 شرکت حملونقل کالادر استان خراسانِرضویمیباشند.از پرسشنامهیاستانداردبرایگردآوریدادههااستفادهشد، ضمن اینکه روایی صوریپرسشنامه،ازطریقتستخبرگانبا کمک اساتید محترم گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهدو کارشناسان صنعت حملونقل مورد تأیید قرارگرفت.رواییسازه نیزاز طریقتحلیلعاملیاکتشافی و تأییدیموردبررسیقرارگرفت،ضریبآلفایکرونباخِبزرگتراز 0.6 مؤیدپایاییمتغیّرهابود.تجزیهوتحلیل دادههایپژوهشازطریق مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)بااستفادهازنرمافزارSPSS 18وSMART PLSانجام شد. نتایج حاصل نشان داد که رابطهی استراتژی بازاریابی محیطی در جامعه مورد پژوهش با عملکرد مثبت و معنیدار است، در صورتی که پویایی بازار نقش تعدیلگری بر این رابطه ندارد.
کلمات کلیدی
, بازاریابی محیطی, آپویایی بازار, عملکرد@inproceedings{paperid:1045876,
author = {اسلمی نژاد, مهناز and مهارتی, یعقوب and خوراکیان, علیرضا},
title = {بررسی نقش تعدیل گر پویایی بازار در رابطهی بین استراتژیهای بازاریابی محیطی و عملکرد},
booktitle = {نخستین کنفرانس ملی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه},
year = {2014},
location = {شیراز, ايران},
keywords = {بازاریابی محیطی، آپویایی بازار، عملکرد},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی نقش تعدیل گر پویایی بازار در رابطهی بین استراتژیهای بازاریابی محیطی و عملکرد
%A اسلمی نژاد, مهناز
%A مهارتی, یعقوب
%A خوراکیان, علیرضا
%J نخستین کنفرانس ملی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه
%D 2014