عنوان : ( بررسی اثر تغییر نسبت تراکم بر متغییرهای ترمودینامیکی و عملکرد موتور نیسان )
نویسندگان: محسن قاضی خانی , مهرداد فلاحتی , مهدی ترکمنی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در سال های اخیر تحقیقات گستردهای در زمینهبکارگیری تغییرات نسبت تراکم درموتورهایاحتراق داخلیجهت افزایشتوانخروجیصورت گرفته است. در این مقاله یک نمونه موتور اشتعال جرقهای شش سیلندر بنزینی جهت ارتقا توان بهوسیله پرخورانی مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور، تمامی اجزای موتور شامل سیستم مکش، راهگاهها، سوپاپها، سیلندرها و سیستم خروج دود در حالت تنفسطبیعی، توسط نرمافزارGT-POWER به صورت یکبعدی شبیهسازی شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی با نتایج کار آزمایشگاهی موجود، مقایسه شده است. پس از صحهگذاری بر مدل شبیهسازی شده، تغییرات نسبت تراکم را اعمال میکنیم. نتایج بهدست آمده نشان داد با افزایش نسبت تراکم، فشار ماکزیمم، دمای ناحیه سوخته، دمای ناحیه نسوخته و توان موتور افزایش مییابد. در حالیکه افزایش نسبت تراکم باعث کاهش مصرف ویژه سوخت میشود.
کلمات کلیدی
, موتور اشتعال جرقهای, شبیهسازی, نسبت تراکم, افزایش توان, GT POWER@inproceedings{paperid:1047314,
author = {قاضی خانی, محسن and فلاحتی, مهرداد and ترکمنی, مهدی},
title = {بررسی اثر تغییر نسبت تراکم بر متغییرهای ترمودینامیکی و عملکرد موتور نیسان},
booktitle = {نخستین همایش ملی مکانیک},
year = {2014},
location = {نطنز, ايران},
keywords = {موتور اشتعال جرقهای، شبیهسازی، نسبت تراکم، افزایش توان،GT POWER},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی اثر تغییر نسبت تراکم بر متغییرهای ترمودینامیکی و عملکرد موتور نیسان
%A قاضی خانی, محسن
%A فلاحتی, مهرداد
%A ترکمنی, مهدی
%J نخستین همایش ملی مکانیک
%D 2014