دومین همایش مدیریت، حسابداری و مهندسی صنایع , 2014-12-17

عنوان : ( شناسایی و اولویت بندی عوامل استرسزای سازمانی با استفاده از روش ویکور (VIKOR) (مورد مطالعه: رؤسای شعب بیمه تأمین اجتماعی مشهد) )

نویسندگان: احمد توکلی , علی علیزاده زوارم , فریده رفیعی نامقی ,
فایل: Free Preview

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

استرس های شغلی از عوامل مهم خطر زا،برای سلامت انسان شناخته شده اند که بر سلامت جسمانی و روانی افراد تأثیر بسزایی می گذارد و موجب کاهش رضایت و عملکرد شغلی افراد و در نهایت ترک سازمان خواهند شد. مطالعه حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل استرسزای سازمانی در بین رؤسای 7 شعبه بیمه تأمین اجتماعی در شهر مشهد انجام شده است. در فرایند اجرایی این تحقیق، ابندا مهمترین عوامل ایجاد استرس سازمانی از طریق بررسی مطالعات گذشته و مصاحبه باخبرگان و مسئولان مربوطه شناسایی گردید. سپس، این عوامل شناسایی شده با استفاده از روش ویکور (VIKOR) اولویت بندی گردیدند. نتایج پژوهش نشان داد که ازبین 11 عامل شناسایی شده، سنگینی بار نقش مهمترین عامل استرسزای سازمانی است و در اولویتهای بعدی به ترتیب فرآیندهای سازمانی،عدم امنیت شغلی، عدم تسلط بر کار، قبول مسئولیتهای کاری،خط مشی های سازمانی،شرایط شغلی، ابهام در نقش، ترس از آینده،ساختارسازمانی و وظایف تکراری قرار دارند.

کلمات کلیدی

, استرس, سازمان, استرس سازمانی, روش ویکور (VIKOR)
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1047494,
author = {توکلی, احمد and علیزاده زوارم, علی and رفیعی نامقی, فریده},
title = {شناسایی و اولویت بندی عوامل استرسزای سازمانی با استفاده از روش ویکور (VIKOR) (مورد مطالعه: رؤسای شعب بیمه تأمین اجتماعی مشهد)},
booktitle = {دومین همایش مدیریت، حسابداری و مهندسی صنایع},
year = {2014},
location = {گچساران, ايران},
keywords = {استرس، سازمان، استرس سازمانی، روش ویکور (VIKOR)},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T شناسایی و اولویت بندی عوامل استرسزای سازمانی با استفاده از روش ویکور (VIKOR) (مورد مطالعه: رؤسای شعب بیمه تأمین اجتماعی مشهد)
%A توکلی, احمد
%A علیزاده زوارم, علی
%A رفیعی نامقی, فریده
%J دومین همایش مدیریت، حسابداری و مهندسی صنایع
%D 2014

[Download]