عنوان : ( بررسی و ارزیابی نقش بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر شهر گنبدکاووس )
نویسندگان: محمد قاسمی خوزانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
تبلیغات و بازاریابی یکی از ابعاد مدیریتی است که پرداختن به آن به منظور موفقیت های آتی صنعت توریسم بیش از پیش اهمیت یافته است. از این رو در این پژوهش به ارزیابی نقش تبلیغات و بازاریابی در جذب گردشگران، به شهر تاریخی گنبدکاووس از دید گردشگران و کارشناسان پرداخته شده است. این پژوهش با توجه به نوع هدف، کاربردی است؛ و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی، تحلیلی و پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش شامل، گردشگرانی است که در طول سال1393 از مکانهای توریستی شهر گنبدکاووس دیدن کرده اند. و کارشناسان خبره در زمینه گردشگری می باشد. طبق اعلام ادارة میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهر گنبدکاووس، حجم این جامعة تقریبی آمار 1076 خانوار نفر است که از این تعداد بالغ بر 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها و اطلاعات در این پژوهش از نوع کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه ای) است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات پژوهش از نرم افزار Spss استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که، اکثریت نمونة مورد مطالعه، نقش تبلیغات و بازاریابی را در جذب گردشگران به شهر گنبدکاووس، متوسط و کم ارزیابی کرده اند و نزدیک 33 درصد وضعیت تبلیغات و بازاریابی گردشگری شهر گنبدکاووس را در سطح متوسط و خوب ارزیابی کرده اند و در بین ابزارهای مختلف تبلیغات و بازاریابی، بیش از نیمی از نمونة مورد مطالعه، صدا و سیما را به عنوان بهترین وسیلة تبلیغات و بازاریابی گردشگری شهر گنبدکاووس معرفی کرده اند. یافته های پژوهش همچنین نشان دهندة همبستگی بالایی بین تبلیغات و بازاریابی و ایجاد انگیزش انتخاب گنبدکاووس، به عنوان مقصد گردشگری و جذب گردشگران به شهر گنبدکاووس است.
کلمات کلیدی
, گردشگری, تبلیغات, بازاریابی, شهر گنبدکاووس@inproceedings{paperid:1048235,
author = {قاسمی خوزانی, محمد},
title = {بررسی و ارزیابی نقش بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر شهر گنبدکاووس},
booktitle = {سومین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار},
year = {2015},
location = {همدان, ايران},
keywords = {گردشگری، تبلیغات، بازاریابی، شهر گنبدکاووس},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی و ارزیابی نقش بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر شهر گنبدکاووس
%A قاسمی خوزانی, محمد
%J سومین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار
%D 2015