عنوان : ( بررسی سعه صدر معلمان و رابطه آن با ترجیح سبک تدریس آنها )
نویسندگان: ملیحه رجائی , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , بهروز مهرام ,چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناختن ترجیح سبک تدریس معلمان از طریق متغیر پیشبین سعه صدر انجام شده است. بدین منظور 110 معلم طبق فرمول حجم نمونه کوکران و به روش تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب و با استفاده از پرسشنامه سبک تدریس و پرسشنامه سعه صدر مورد ارزیابی قرار گرفته و دادههای حاصل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t همبسته، تحلیل و تفسیر شد. یافتههای پژوهش نشان داد که معلمان به سبک تدریس فعال بیش از سبک تدریس غیرفعال گرایش داشتند و معلمان مورد مطالعه در مؤلفههایی از سعه صدر که در تطابق با آموزههای انسانگرایی است نمره کمتری نسبت به سایر مولفهها به دست آوردهاند. از این رو، پیشنهاد میشود که به آموزههای انسانگرایی در برنامههای درسی تربیت معلم و آموزشهای ضمن خدمت توجه بیشتری مبذول شود و محققان بعدی در علل سعه صدر معلمان و رابطه آن با دیگر مسائل مطرح در حوزه تعلیم و تربیت و بالاخص تدریس به مطالعه و پژوهش بپردازند.
کلمات کلیدی
, سعه صدر, سبک تدریس, معلم@article{paperid:1048371,
author = {رجائی, ملیحه and جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره and مهرام, بهروز},
title = {بررسی سعه صدر معلمان و رابطه آن با ترجیح سبک تدریس آنها},
journal = {علوم تربیتی - شهید چمران اهواز},
year = {2015},
volume = {21},
number = {2},
month = {March},
issn = {2008-8817},
pages = {113--138},
numpages = {25},
keywords = {سعه صدر، سبک تدریس، معلم},
}
%0 Journal Article
%T بررسی سعه صدر معلمان و رابطه آن با ترجیح سبک تدریس آنها
%A رجائی, ملیحه
%A جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره
%A مهرام, بهروز
%J علوم تربیتی - شهید چمران اهواز
%@ 2008-8817
%D 2015