رسانه و فرهنگ, دوره (4), شماره (2), سال (2015-2) , صفحات (123-150)

عنوان : ( رسانه و مصرف‌گرایی )

نویسندگان: معصومه طالبی دلیر , حسین اکبری ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مطالعۀ حاضر به بررسی رابطۀ استفاده از انواع رسانه‌ها با مصرف‌گرایی پرداخته‎است و با استفاده از روش پیمایش، 358 نفر از افراد بالای 18 سال شهر تهران را مورد بررسی قرارداده‎است. در این تحقیق، تأثیر استفاده از انواع رسانه، استفاده از انواع برنامه‌ها، دنباله‌روی از گروه مرجع رسانه‌ای ایرانی و دنباله‌روی از گروه مرجع رسانه‌ای خارجی بر مصرف‌گرایی بررسی شده‎است. بر اساس نتایج تحقیق، از میان انواع رسانه، ماهواره و اینترنت بالاترین تأثیر را بر مصرف‌گرایی دارند. در میان انواع برنامه‌های رسانه‌ها، رقص و موزیک بالاترین اثرگذاری را بر مصرف‌گرایی نشان‎دادند. همچنین، دنباله‎روی از گروه مرجع رسانه‌ای ایرانی، اثر معناداری بر مصرف‌گرایی نداشت، ولیکن دنباله‌روی از گروه مرجع رسانه‌ای خارجی، اثر معنادار و افزایشی بر مصرف‌گرایی نشان‎داد.

کلمات کلیدی

مصرف‌گرایی؛ رسانه؛ برنامه‌ها و گروه مرجع رسانه‌ای
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1048935,
author = {معصومه طالبی دلیر and اکبری, حسین},
title = {رسانه و مصرف‌گرایی},
journal = {رسانه و فرهنگ},
year = {2015},
volume = {4},
number = {2},
month = {February},
issn = {2383-062X},
pages = {123--150},
numpages = {27},
keywords = {مصرف‌گرایی؛ رسانه؛ برنامه‌ها و گروه مرجع رسانه‌ای},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T رسانه و مصرف‌گرایی
%A معصومه طالبی دلیر
%A اکبری, حسین
%J رسانه و فرهنگ
%@ 2383-062X
%D 2015

[Download]