عنوان : ( رسانه و مصرفگرایی )
نویسندگان: معصومه طالبی دلیر , حسین اکبری ,چکیده
مطالعۀ حاضر به بررسی رابطۀ استفاده از انواع رسانهها با مصرفگرایی پرداختهاست و با استفاده از روش پیمایش، 358 نفر از افراد بالای 18 سال شهر تهران را مورد بررسی قراردادهاست. در این تحقیق، تأثیر استفاده از انواع رسانه، استفاده از انواع برنامهها، دنبالهروی از گروه مرجع رسانهای ایرانی و دنبالهروی از گروه مرجع رسانهای خارجی بر مصرفگرایی بررسی شدهاست. بر اساس نتایج تحقیق، از میان انواع رسانه، ماهواره و اینترنت بالاترین تأثیر را بر مصرفگرایی دارند. در میان انواع برنامههای رسانهها، رقص و موزیک بالاترین اثرگذاری را بر مصرفگرایی نشاندادند. همچنین، دنبالهروی از گروه مرجع رسانهای ایرانی، اثر معناداری بر مصرفگرایی نداشت، ولیکن دنبالهروی از گروه مرجع رسانهای خارجی، اثر معنادار و افزایشی بر مصرفگرایی نشانداد.
کلمات کلیدی
مصرفگرایی؛ رسانه؛ برنامهها و گروه مرجع رسانهای@article{paperid:1048935,
author = {معصومه طالبی دلیر and اکبری, حسین},
title = {رسانه و مصرفگرایی},
journal = {رسانه و فرهنگ},
year = {2015},
volume = {4},
number = {2},
month = {February},
issn = {2383-062X},
pages = {123--150},
numpages = {27},
keywords = {مصرفگرایی؛ رسانه؛ برنامهها و گروه مرجع رسانهای},
}
%0 Journal Article
%T رسانه و مصرفگرایی
%A معصومه طالبی دلیر
%A اکبری, حسین
%J رسانه و فرهنگ
%@ 2383-062X
%D 2015