1st International Congress of Healthy Agriculture, Nutrition and Community , 2015-02-19

عنوان : ( بررسی تاثیر دفعات آبیاری و اندازه بنه مادری بر عملکرد گل، درصد کروسین، پیکروکروسین و سافرانال در زعفران (Crocus sativus L.) )

نویسندگان: علیرضا کوچکی , ال ناز ابراهیمیان , سیدمحمد سیدی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

این آزمایش در سال زراعی 94-1393 به صورت کرت¬های خرد شده (اسپلیت - پلات) در قالب طرح بلوک¬های کامل تصادفی با سه تکرار در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد به اجرا در آمد. در این مطالعه، دفعات آبیاری در طی دوره رشد گیاه به عنوان عامل اصلی (1- عدم آبیاری، 2- آبیاری در تابستان، 3- آبیاری در تابستان + پاییز، 4- آبیاری در تابستان + پاییز + زمستان و 5- آبیاری در تابستان + پاییز + زمستان + بهار) و اندازه بنه مادری در سه سطح (4 گرم و کمتر از آن (کوچک)، 1/4 تا 8 گرم (متوسط) و 1/8 تا 12 گرم (نسبتاً بزرگ) به عنوان عامل فرعی آزمایش در نظر گرفته شدند. طبق نتایج به دست آمده، با افزایش اندازه بنه مادری جهت کاشت ( تا 1/8 تا 12 گرم)، تعداد گل و عملکرد کلاله خشک زعفران به طور معنی¬داری افزایش یافت. همچنین آبیاری در تابستان منجر به افزایش معنی دار تعداد گل و نیز عملکرد کلاله خشک شد. با این وجود، بیشترین افزایش در درصد کروسین، پیکروکروسین و سافرانال در شرایط عدم آبیاری در فصل تابستان مشاهده شد.

کلمات کلیدی

, کروسین, پیکروکروسین, عملکرد کلاله خشک
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1049261,
author = {کوچکی, علیرضا and ابراهیمیان, ال ناز and سیدی, سیدمحمد},
title = {بررسی تاثیر دفعات آبیاری و اندازه بنه مادری بر عملکرد گل، درصد کروسین، پیکروکروسین و سافرانال در زعفران (Crocus sativus L.)},
booktitle = {1st International Congress of Healthy Agriculture, Nutrition and Community},
year = {2015},
location = {Tehran, ايران},
keywords = {کروسین، پیکروکروسین، عملکرد کلاله خشک},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر دفعات آبیاری و اندازه بنه مادری بر عملکرد گل، درصد کروسین، پیکروکروسین و سافرانال در زعفران (Crocus sativus L.)
%A کوچکی, علیرضا
%A ابراهیمیان, ال ناز
%A سیدی, سیدمحمد
%J 1st International Congress of Healthy Agriculture, Nutrition and Community
%D 2015

[Download]