عنوان : ( اثر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری به واسطه عوامل شخصیتی، رضایت کارکنان و تعهد شغلی )
نویسندگان: محمدمهدی فراحی , مهسا سلیمی , شیلا منظم ابراهیم پور ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
امروزه کارکنان نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانها، بهویژه کیفیت خدمات آنها دارند. تحقیقات پیشین نشان داده است کیفیت خدمات سازمانها تحت تاثیر کارکنان به ویژه کارکنان موثر بر مشتری و افرادی که در ارتباط مستقیم با مشتری میباشند قرار دارد. با مطرح شدن نقش و اهمیت خروجیهای کارکنان در سازمانها بهخصوص در سازمانهای خدماتی، تحقیقات وسیعی بر روی این گونه خروجیها و عوامل موثر بر آن صورت گرفته است. با توجه به مباحث مطرح شده، این مقاله سعی در ارائه مدل مفهومی بازاریابی داخلی و تاثیر آن بر دو متغیر رضایت مشتری و مشتریگرایی با مرور ادبیات موضوع دارد. بدین منظور، ابتدا مفهوم بازاریابی داخلی تشریح شده است و سپس تاثیر آن بر دو متغیر مشتریگرایی و رضایت مشتری با توجه به نقش واسط رضایت کارکنان، عوامل شخصیتی و تعهد شغلی بررسی شده است.
کلمات کلیدی
, بازاریابی داخلی, تعهد شغلی, رضایت کارکنان, رضایت مشتری, عوامل شخصیتی, مشتریگرایی.@inproceedings{paperid:1049365,
author = {فراحی, محمدمهدی and سلیمی, مهسا and منظم ابراهیم پور, شیلا},
title = {اثر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری به واسطه عوامل شخصیتی، رضایت کارکنان و تعهد شغلی},
booktitle = {کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکردهای کاربردی و پژوهش های نوین},
year = {2015},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بازاریابی داخلی، تعهد شغلی، رضایت کارکنان، رضایت مشتری، عوامل شخصیتی، مشتریگرایی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T اثر بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری به واسطه عوامل شخصیتی، رضایت کارکنان و تعهد شغلی
%A فراحی, محمدمهدی
%A سلیمی, مهسا
%A منظم ابراهیم پور, شیلا
%J کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکردهای کاربردی و پژوهش های نوین
%D 2015