اولین همایش ملی بازاریابی:فرصت ها و چالش ها , 2014-04-30

عنوان : ( تاثیر رنگ ها بر فروش براساس رفتار خرید مصرف کننده )

نویسندگان: مجتبی پورسلیمی , فرزانه سلیمانی , آتنا قاسمی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

رنگ‌ها بر احساسات ما تاثیر می گذارند، چه متوجه باشیم، چه نباشیم. برخی بیشتر برخی کمتر، اما همگی دارای خصوصیات مخصوص به خویش هستند که بر شیوه احساس و در نتیجه رفتار خریدار اثر می گذارند. اگر زبان رنگ‌ها را بدانیم می توانیم با استفاده مناسب و بجا از آن ها در طراحی تبلیغات محصول خود، دکوراسیون فروشگاه، بسته بندی محصولات، طراحی وب سایت کمپانی، طراحی تابلو مغازه و بروشورها نهایت استفاده را از تاثیر روانی آن ها بر رفتار مصرف کننده ببریم. همانطور که بالعکس اگر از آن غفلت کنیم، ناخواسته از آثار منفی کاربرد غلط آن ها متضرر خواهیم شد. در هر صنعتی، استفاده از تعدادی از رنگ‌ها مرسوم تر بوده و پیام خاص همان صنعت را منتقل می کند. با این که نحوه اثرگذاری رنگ‌ها بر همه افراد یکسان نیست اما نمی توان قدرت رنگ‌ها را نادیده گرفت. بنابراین در انتخاب رنگ‌ها و چیدن آن ها در کنار هم باید دقت فراوان کرد و فقط به صرف زیبایی از آن استفاده نکرد. تحقیقات نشان می دهد که یک مشتری در یک شانزدهم ثانیه به یک محصول نگاه می اندازد و از کنار قفسه‌های فروشگاه می گذرد. پس اگر بتوانیم رنگی را بیابیم که در چشم بزند، او را وادار کرده ایم که با دقت بیشتری نگاه کند. چون چشم ما به طرف رنگ‌ها کشیده می شود. در این پژوهش به بررسی تاثیر رنگ ها در بسته بندی محصولات و تبلیغات و در نتیجه به تاثیر رنگ در فروش محصولات پرداخته شده است. درک عمیق تر معنی رنگ‌ها به ما کمک می کند که ترکیبی مناسب از آن ها را انتخاب کنیم. بازاریابان بایستی رنگ محصولاتشان را مورد توجه قرار دهند، رنگ بسته بندی و هر رنگی را که مربوط به محصولات در تبلیغات می شود، به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود باید تحت نظر داشته باشند.

کلمات کلیدی

, روانشناسی رنگ ها, فروش, رفتار خریدار, مشتری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1049529,
author = {پورسلیمی, مجتبی and فرزانه سلیمانی and آتنا قاسمی},
title = {تاثیر رنگ ها بر فروش براساس رفتار خرید مصرف کننده},
booktitle = {اولین همایش ملی بازاریابی:فرصت ها و چالش ها},
year = {2014},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {روانشناسی رنگ ها، فروش، رفتار خریدار، مشتری},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T تاثیر رنگ ها بر فروش براساس رفتار خرید مصرف کننده
%A پورسلیمی, مجتبی
%A فرزانه سلیمانی
%A آتنا قاسمی
%J اولین همایش ملی بازاریابی:فرصت ها و چالش ها
%D 2014

[Download]