عنوان : ( بررسی تاثیرنقش واسط بازارگرایی بر رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمانی )
نویسندگان: مجتبی پورسلیمی , معصومه ابراهیم زاده , اسماء بنی هاشمی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
سرمایه اجتماعی به طور وسیعی به عنوان یک دارایی مهم برای حفظ و نگه داری سلامت جامعه، توانمندی سازمان و طراوت جامعه مدنی پذیرفته شده است. این مقاله با تاکید برسرمایه اجتماعی به عنوان یکی ازاصلی ترین دارایی های نامشهود سازمان های امروزی سعی در غنی سازی ادبیات این حوزه وهمچنین کمک به مدیران جهت حفظ و خلق آن در سازمان دارد. هدف از انجام این پژوهش بررسیتاثیرابعاد سرمایه اجتماعی( شناختی، رابطه ای و ساختاری) برعملکردسازمانی با توجه به نقش واسطبازارگرایی است. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی و از نوع کاربردی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردیده و روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوایی و سازه و همچنین آلفای کرانباخ مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری دراین پژوهش کارکنان ادارات مرکزی بیمه ایران در خراسان رضوی میباشند. طرح نمونه گیری احتمالی بوده و از نوع نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار PLS استفاده شده و تحلیل داده های مربوط به 153 نفر که به سوالات تحقیق پاسخ دادند حاکی از عدم تایید نقش میانجی بازارگرایی دررابطه بین ابعاد سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمانی است. به علاوه ابعاد سرمایه اجتماعی به طور مستقیم با عملکرد سازمانی و بازارگرایی رابطه معناداری دارند. اما رابطه بین بازارگرایی و عملکرد سازمانی مورد تایید قرارنگرفت.
کلمات کلیدی
, سرمایه اجتماعی شناختی, سرمایه اجتماعی رابطه ای, سرمایه اجتماعی ساختاری, بازارگرایی, عملکرد سازمانی@inproceedings{paperid:1049536,
author = {پورسلیمی, مجتبی and معصومه ابراهیم زاده and اسماء بنی هاشمی},
title = {بررسی تاثیرنقش واسط بازارگرایی بر رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمانی},
booktitle = {اولین همایش ملی بازاریابی:فرصت ها و چالش ها},
year = {2014},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {سرمایه اجتماعی شناختی، سرمایه اجتماعی رابطه ای، سرمایه اجتماعی ساختاری، بازارگرایی، عملکرد سازمانی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیرنقش واسط بازارگرایی بر رابطه بین سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمانی
%A پورسلیمی, مجتبی
%A معصومه ابراهیم زاده
%A اسماء بنی هاشمی
%J اولین همایش ملی بازاریابی:فرصت ها و چالش ها
%D 2014