عنوان : ( بررسی آغازگر نشاندار و بینشان در کتب زبان انگلیسی مقطع متوسطه در ایران، براساس رویکرد نقشگرای نظاممند هلیدی )
نویسندگان: محمد علی عرب زوزنی , محمدرضا پهلوان نژاد ,چکیده
متخصصین علم آموزش زبان در طول تاریخ بر نظریات علم زبانشناسی تکیه داشته و جهت رسیدن به نتایج مطلوبتر از این یافتهها استفاده نمودهاند. اما به نظر میرسد امر آموزش زبان در ایران، تاکنون چندان موفقیتی نداشته که متکی نبودن بر اصول علمی و کاربردی میتواند یکی از عوامل آن باشد. از زمان ظهور «نظریة نقشگرای نظاممند هلیدی» بررسیهای علمی فراوانی بر این اساس، جهت کاربردی کردن آن در آموزش زبان انجام گرفته است؛ تحقیق حاضر نیز سعی نموده است کتب زبان انگلیسی مقطع متوسطه در ایران را از منظر فراتقش متنی نظریة نقشگرای نظاممند هلیدی بررسی کند و بسامد و نوع آغازگر متون خواندنی این چهار کتاب را مشخص نماید. آنچه پس از تحلیل 1303 بند موجود در منابع ذکرشده حاصل شد، نشان داد که تعداد و نوع بندها در این متون، تابع قاعده و روال خاصی نبوده و برخلاف انتظار، نسبت بسامد بندهای با آغازگر نشاندار- که میتواند بر درجة مشکلی متن بیفزاید- از پایة پایینتر به بالاتر به بندهای با آغازگر نشاندار افزایش نداشته و حتی در پایة اول بیشتر نیز بوده است.
کلمات کلیدی
, دستور نقش گرای نظامند , نشاندار, بی نشان, مبتدا@article{paperid:1049662,
author = {عرب زوزنی, محمد علی and پهلوان نژاد, محمدرضا},
title = {بررسی آغازگر نشاندار و بینشان در کتب زبان انگلیسی مقطع متوسطه در ایران، براساس رویکرد نقشگرای نظاممند هلیدی},
journal = {Language Related Research- جستارهای زبانی},
year = {2015},
volume = {6},
number = {3},
month = {August},
issn = {2322-3081},
pages = {189--214},
numpages = {25},
keywords = {دستور نقش گرای نظامند ; نشاندار; بی نشان; مبتدا},
}
%0 Journal Article
%T بررسی آغازگر نشاندار و بینشان در کتب زبان انگلیسی مقطع متوسطه در ایران، براساس رویکرد نقشگرای نظاممند هلیدی
%A عرب زوزنی, محمد علی
%A پهلوان نژاد, محمدرضا
%J Language Related Research- جستارهای زبانی
%@ 2322-3081
%D 2015