عنوان : ( ترکیب مفهوم قیمت با سایر مفاهیم احساسی در مهندسی کانسی برای انتخاب مناسب ترین طرح محصول )
نویسندگان: نیما رنجبرنیاکی , حمیده رضوی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
امروزه مهندسی کانسی به¬عنوان یک روش ارگونومیک نظام¬مند، برای برآورده¬سازی نیازهای عاطفی و احساسی مشتریان در طراحی محصولات، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه این رویکرد دارای مزایای بی¬شماری است، با این حال، از آن¬جا که صرفا مفاهیم احساسی را در طراحی محصول مدنظر قرار می¬دهد، نتایج آن از نز لحاظ کاربردی، محدود و تنها برای ارضای نیازهای عاطفی کاربران مناسب خواهد بود. در این میان، «قیمت محصول» برای برخی از کاربران در انتخاب بسیاری از محصولات، نقشی اساسی ایفا می¬نماید. آن¬چنان¬که می¬تواند گاهی نتایج حاصله از روش مهندسی کانسی را به¬طور چشم¬گیری تغییر دهد. در این مقاله سعی شده است تا با دخیل¬کردن عامل «مناسب بودن قیمت» به¬عنوان یک کانسی در کنار سایر مفاهیم احساسی و همچنین ترکیب مهندسی کانسی با ابزارهای مورد استفاده در تصمیم¬گیری با معیارهای چندگانه، نظیر تاپسیس، رهیافتی ترکیبی برای دسترسی به طراحی بهینه محصول از نگاه کاربر ارائه شود تا ضمن برآورده¬سازی نیازهای عاطفی مخاطبان، ترجیحات قیمتی آنان را نیز مدنظر قرار دهد.
کلمات کلیدی
, ارگونومی, مهندسی کانسی, قیمت محصولات, تصمیم¬گیری با معیارهای چندگانه, تاپسیس@inproceedings{paperid:1049819,
author = {رنجبرنیاکی, نیما and رضوی, حمیده },
title = {ترکیب مفهوم قیمت با سایر مفاهیم احساسی در مهندسی کانسی برای انتخاب مناسب ترین طرح محصول},
booktitle = {کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستمها},
year = {2015},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {ارگونومی، مهندسی کانسی، قیمت محصولات، تصمیم¬گیری با معیارهای چندگانه، تاپسیس},
}
%0 Conference Proceedings
%T ترکیب مفهوم قیمت با سایر مفاهیم احساسی در مهندسی کانسی برای انتخاب مناسب ترین طرح محصول
%A رنجبرنیاکی, نیما
%A رضوی, حمیده
%J کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستمها
%D 2015