عنوان : ( استفاده از دانشجویان حسابداری به عنوان جایگزین حسابداران حرفه ای )
نویسندگان: محمدرضا عباس زاده , طیبه شکیبا ,
چکیده
این پژوهش درک ما را از شرایطی که میتوان درآن از دانشجویان درانجام پژوهش حسابداری به عنوان جایگزین استفاده نمود افزایش میدهد. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر تفاوت سطح دانش در انجام یک کار ساختارمند که نیازمند قضاوت در مورد طبقه بندی حسابداری بود در میان 3 گروه شرکت کننده پرداخت: حسابداران ، دانشجویان حسابداری (سال سوم وبالاتر ) و دانشجویان غیر حسابداری . کار پژوهش شامل قضاوت در مورد یک سری دسته بندیهای حسابداری براساس یک مفهوم تعریف شده بود و از شرکت کنندگان خواسته شد تا تعریف وجه نقد را (درارتباط با صورت جریان وجوه نقد) که در استانداردهای بین المللی آمده است مرورکرده و سپس نظر خود را در مورد اینکه هریک از موارد 15 گانه ذکرشده تا چه اندازه نشان دهنده وجه نقد هستند اظهار کنند پاسخها به روش مقایسه میانگین مورد آزمون قرار گرفت . نتایج بدست آمده از بکارگیری دانشجویان حسابداری به عنوان جایگزین حسابداران حرفهای ، در مواردی که نیازبه تصمیم گیری نسبتا ساختارمند میباشد حمایت کرد.