عنوان : ( تأثیر باورهای معرفتشناختی بر رفتار اشتراک دانش و مقایسه آن در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی )
نویسندگان: رضوان حسین قلی زاده , طیبه خونیکی درمیان ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر باورهای معرفتشناختی بر رفتار اشتراک دانش و مقایسه آن در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. برای دستیابی به این هدف از روش توصیفی- همبستگی با استفاده از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی بهره گرفته شد. کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی- مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی جامعه موردمطالعه را تشکیل دادند. حجم نمونه موردمطالعه برابر با 357 نفر تعیین گردید و از روش نمونهگیری طبقهای استفاده شد. بهمنظور گردآوری دادههای موردنیاز از دو پرسشنامه اشتراک دانش و باورهای معرفتشناختی استفاده شد. روایی و پایایی پرسشنامهها نیز از طریق روایی محتوایی و محاسبه آلفای کرونباخ تعیین گردید. نتایج بهدستآمده از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی نشان داد که باورهای دانشجویان موردمطالعه درباره مطلق دانستن دانش و ذاتی تلقی کردن توانایی یادگیری نقش مؤثری در پیشبینی اشتراک دانش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارند. درحالیکه تأثیر باورهای ساده دانستن دانش و سریع بودن فرایند یادگیری بر اشتراک دانش معنیدار نشد.
کلمات کلیدی
, باورهای معرفتشناختی, اشتراک دانش, دانشجویان تحصیلات تکمیلی@article{paperid:1053334,
author = {حسین قلی زاده, رضوان and خونیکی درمیان, طیبه},
title = {تأثیر باورهای معرفتشناختی بر رفتار اشتراک دانش و مقایسه آن در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی},
journal = {رویکردهای نوین آموزشی},
year = {2016},
month = {March},
issn = {2423-6780},
keywords = {باورهای معرفتشناختی، اشتراک دانش، دانشجویان تحصیلات تکمیلی},
}
%0 Journal Article
%T تأثیر باورهای معرفتشناختی بر رفتار اشتراک دانش و مقایسه آن در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی
%A حسین قلی زاده, رضوان
%A خونیکی درمیان, طیبه
%J رویکردهای نوین آموزشی
%@ 2423-6780
%D 2016