عنوان : ( بررسی تاثیر نظریه انتشار نوآوری بر پذیرش بانکداری اینترنتی با توجه به مدل پذیرش فناوری دیویس )
نویسندگان: امیر محمد فکور ثقیه , مریم عشوری کیوانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در حوزههای مختلف به ویژه در حوزهی بانکداری، حاصل قابلیتهای فناوری اطلاعات است. موضوع قابل توجهی که در این صنعت کمتر مورد توجه قرار گرفته است، نحوهی پذیرش فناوری و عواملی است که بر این پذیرش اثرگذار میباشند. پذیرش بانکداری اینترنتی به عنوان یکی از مصنوعات فناوری اطلاعات و ارتباطات، در کشور ما مسألهای پیچیده است. در این مقاله با استفاده از رویکرد کتابخانه ای به بررسی تاثیر نظریه انتشار نوآوری بر پذیرش بانکداری اینترنتی با توجه به مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته شده است. مطالعات پیشین نشان می دهند که ابعاد نظریه انتشار نوآوری (مشاهده پذیری، مزیت نسبی، آزمون پذیری و سازگاری) بر پذیرش بانکداری اینترنتی که در این پژوهش از مدل دیویس استفاده شد، اثرگذار است، بدین ترتیب که ابعاد نظریه انتشار نوآوری بر ابعاد مدل دیویس شامل (نگرش های کاربر از استفاده، سهولت استفاده و سودمندی ادراک شده) تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی
, نوآوری, نظریه انتشار نوآوری, بانکداری اینترنتی, پذیرش بانکداری اینترنتی@inproceedings{paperid:1054016,
author = {فکور ثقیه, امیر محمد and عشوری کیوانی, مریم},
title = {بررسی تاثیر نظریه انتشار نوآوری بر پذیرش بانکداری اینترنتی با توجه به مدل پذیرش فناوری دیویس},
booktitle = {اولین همایش بین المللی علوم مدیریت},
year = {2015},
location = {شیراز, ايران},
keywords = {نوآوری، نظریه انتشار نوآوری، بانکداری اینترنتی، پذیرش بانکداری اینترنتی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر نظریه انتشار نوآوری بر پذیرش بانکداری اینترنتی با توجه به مدل پذیرش فناوری دیویس
%A فکور ثقیه, امیر محمد
%A عشوری کیوانی, مریم
%J اولین همایش بین المللی علوم مدیریت
%D 2015