عنوان : ( اثر اعتماد بر جذب مشتریان بانکداری الکترونیکی از طریق بالا بردن امنیت و حفظ حریم خصوصی مشتری )
نویسندگان: یگانه کلیدری , امیر محمد فکور ثقیه , سیما حدادیان ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
با رشد روزافزون تجارت الکترونیک بویژه در مدل B2C، اکثر صنایع از جمله بانکداری و خدمات مالی تغییرات چشمگیری را در ابعاد مختلف و به خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان تجربه کرده¬اند. مطالعات نشان می¬دهد که مشتریان به دلیل اعتماد اندک، استقبال زیادی از مدل¬های تجارت الکترونیک ندارند. بنابراین چالش پیش¬روی بانک¬ها، تغییر نگرش و جهت¬دهی مثبت به نیات رفتاری مشتریان برای استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی است. این مقاله، با استفاده از امنیت و حریم خصوصی درک شده، مدلی برای افزایش اعتماد به بانکداری الکترونیک ارائه می¬دهد. متغیرهای میانجی مانند صداقت درک شده، حس خیرخواهی درک شده و شایستگی درک شده بر ارتباط بین حریم خصوصی، امنیت درک شده و اعتماد اثرگذار هستند. اثر اعتماد بر ریسک درک شده مشتریان را نمی¬توان از یاد برد. با افزایش اعتماد مشتریان، ریسک درک شده آنها در ارتباط با تجارت الکترونیک کاهش می¬یابد که این نیز منجر به نیات رفتاری مثبت مشتریان برای پذیرش بانکداری الکترونیک می¬شود.
کلمات کلیدی
, بانکداری الکترونیک, اعتماد, امنیت, حریم خصوصی, ریسک درک شده@inproceedings{paperid:1054021,
author = {کلیدری, یگانه and فکور ثقیه, امیر محمد and حدادیان, سیما},
title = {اثر اعتماد بر جذب مشتریان بانکداری الکترونیکی از طریق بالا بردن امنیت و حفظ حریم خصوصی مشتری},
booktitle = {سومین جشنواره ملی بانک ها و موسسات مالی},
year = {2015},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بانکداری الکترونیک، اعتماد، امنیت، حریم خصوصی، ریسک درک شده},
}
%0 Conference Proceedings
%T اثر اعتماد بر جذب مشتریان بانکداری الکترونیکی از طریق بالا بردن امنیت و حفظ حریم خصوصی مشتری
%A کلیدری, یگانه
%A فکور ثقیه, امیر محمد
%A حدادیان, سیما
%J سومین جشنواره ملی بانک ها و موسسات مالی
%D 2015