عنوان : ( ویژگی روانسنجی پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از MSLSS زندگی دانش آموزان )
نویسندگان: مهرداد مظاهری دشت ارژندی , مرضیه مهاجر ,چکیده
هدف از پژوهش حاضر تعیین اعتبار و روایی پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش بود. تعداد 765 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر گرگان( 376 دختر و 389 (MSLSS) آموزان پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از استفاده شد .یافته های روانسنجی مربوط به ضرایب پایایی نشان داد که (MSLSS) زندگی دانش آموزان ضرایب آلفای کرونباخ و تصنیف پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی در تمامی خرده مقیاس ها و نمره کل بالا و رضایت بخش می باشد. در تحلیل عاملی با استفاده از روش تحلیل مؤلفه های اصلی و مقادیر بیشتر از یک، 11 عامل به دست آمد که جمعاً 57.64 % واریانس را تبیین می نمایند. در مجموع پژوهش حاضر شواهدی را برای اعتبار و روایی مناسب پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی ارائه می کند.
کلمات کلیدی
, شادکامی, رضایتمندی از زندگی, پایایی, روایی.@article{paperid:1054942,
author = {مظاهری دشت ارژندی, مهرداد and مرضیه مهاجر},
title = {ویژگی روانسنجی پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از MSLSS زندگی دانش آموزان},
journal = {مطالعات روان شناسی تربیتی},
year = {2012},
volume = {8},
number = {14},
month = {September},
issn = {2228-6683},
pages = {81--98},
numpages = {17},
keywords = {شادکامی، رضایتمندی از زندگی، پایایی، روایی.},
}
%0 Journal Article
%T ویژگی روانسنجی پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از MSLSS زندگی دانش آموزان
%A مظاهری دشت ارژندی, مهرداد
%A مرضیه مهاجر
%J مطالعات روان شناسی تربیتی
%@ 2228-6683
%D 2012