نامه آموزش عالی, دوره (7), شماره (28), سال (2015-2) , صفحات (75-96)

عنوان : ( حکمرانی دانشگاهی و ارزیابی پرتال‌ها و وب‌گاه‌ها )

نویسندگان: حسین افخمی روحانی , حسین رحمان سرشت , شهره مرجانی بجستانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه معیارها و مطالبات آحاد اجتماع نسبت به دانشگاه ها تغییر کرده و آنها را برای تبدیل وضعیت خود، تحت فشار قرار داده است. حکمرانی مطلوب دانشگاهی با یکپارچگی و جامعیت انواع حکمرانی می تواند به کسب موفقیت راهبردی دانشگا ه ها منجر شود. کسب این موفقیت، نیازمند ارزیابی و نظارت دقیق و مستمر است؛ زیرا ارزیابی پرتال ها و و بگاه های دانشگاهی، به دلیل نیاز نداشتن به حضور فیزیکی، یکی از شیو ههای مطلوب ارزیابی است. این مقاله با رویکردی تحلیلی، ابتدا موضوع حکمرانی مطلوب دانشگاهی و مدل های نظری متداول را مرور م یکند و سپس مدل پیشنهادی حکمرانی مطلوب مبتنی بر مدیریت دانش و ارزیابی وب گاه ها و پرتال ها را با توجه به تجربه دانشگاه فردوسی مشهد بیان می‌کند.

کلمات کلیدی

, حکمرانی دانشگاهی, ارزیابی وب گاه ها و پرتال ها, دانشگاه فردوسی مشهد