سومین همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی , 2016-03-01

عنوان : ( واکاوی برنامه درسی اجرا شده درس انشا از منظر دانش آموزان و معلمان )

نویسندگان: فریبا غلامی چهکند , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف پژوهش حاضر، بررسی نگرش دانش آمو.زان و معلمان پایه های هفتم و هشتم متوسطه به عناصر اجرا شده در برنامه درسی انشا و در قالب چهار عنصر هدف، محتوا، روش و ارزشیابی بود. روش پیمایشی و جامعه آماری را کلیه دانش آموزان شهر مشهد به تعداد 17000 نفر و معلمان مربوطه به تعداد 370 نفر تشکیل داد. نمونه شامل 269 نفر از دانش آموزان و شش نفر از معلمان درس انشا و به صورت در دسترس بود. نتایج نشان داد که نگرش معلمان و دانش آموزان مورد بررسی در خصوص مولفه های مورد مطالعه مثبت و همسویی میان دو گروه وجود دارد.

کلمات کلیدی

, برنامه درسی اجرا شده, انشا, نگرش معلمان, نگرش دانش آموزان