عنوان : ( بررسی ارگونومیکی میدانهای الکترومغناطیس وارده به راهبرهای قطار شهری )
نویسندگان: علی جامعی , حمیده رضوی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
قطار شهری یکی از سیستم¬های حمل و نقل شهری است که امروزه در شهرهای بزرگ در حال گسترش می¬باشد و شامل منابع متعدد تولید میدان¬های الکترومغناطیس می¬باشد. راهبران قطار شهری در مقایسه با سایر کارکنان، مدت زمان بیشتری در برابر میدان¬های الکترومغناطیس قرار دارند که باید از دیدگاه ارگونومی مورد بررسی قرار گیرد. از این رو میانگین مواجهه راهبران در طول 8 ساعت کاری با حدود مجاز استاندارد ICNIRP مورد مقایسه قرار گرفته است و با توجه به ادعای راهبران قطار شهری مشهد مبنی بر ایجاد اختلال در سلامتی آن¬ها، میانگین میدان وارده به چندین راهبر در قالب آزمون فرض آماری مورد بررسی قرار گرفت. با وجود پایین بودن شدت میدانهای الکترومغناطیسی از حدود مجاز، با توجه به عدم دستیابی به شواهد قطعی در خصوص اثرات بیولوژیکی میدانها، کاهش هر چه بیشتر مواجهه تا حد ممکن و منطقی ضروری است. از این رو در بخش دیگر مکان¬های مختلف قطار از بعد میزان میدان الکترومغناطیس وارده مورد تحلیل قرار گرفته تا مکان¬هایی با قدرت میدان بالاتر شناسایی گردند و تا حد امکان زمان کمتری در این مکان¬ها قرار گیرند.
کلمات کلیدی
میدانهای الکترومغناطیس؛ قطار شهری مشهد؛ تسلا؛ فرض آماری@inproceedings{paperid:1056229,
author = {جامعی, علی and رضوی, حمیده },
title = {بررسی ارگونومیکی میدانهای الکترومغناطیس وارده به راهبرهای قطار شهری},
booktitle = {دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع},
year = {2016},
location = {تهران, ايران},
keywords = {میدانهای الکترومغناطیس؛ قطار شهری مشهد؛ تسلا؛ فرض آماری},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی ارگونومیکی میدانهای الکترومغناطیس وارده به راهبرهای قطار شهری
%A جامعی, علی
%A رضوی, حمیده
%J دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
%D 2016