عنوان : ( شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر آمادگی برای مقابله با بحران در مدارس با استفاده از FAHP )
نویسندگان: فاطمه نژاد شکوهی , زهرا ناجی عظیمی , فاطمه جامع کردکندی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
با توجه به احتمال وقوع خطرات دائمی و بحرانهای طبیعی مثل طوفان و زلزله و به دنبال آن، خسارات مالی و جانی سنگینی که برجای میگذارند و با توجه به فراوانی جمعیت جوان شاغل به تحصیل در مدارس و زلزلهخیز بودن کشور ایران، لزوم مدیریت بحران در مدارس بیش از پیش مشخص میگردد. بنابراین مدیران مدارس باید پیوسته آماده رویارویی با بحرانها باشند و برای مدیریت بحرانها آمادگی لازم را کسب نمایند. هدف این مقاله شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر آمادگی برای مقابله با بحرانهای طبیعی در مدارس با روشFAHP میباشد. در این تحقیق ابتدا با استفاده از تکنیک دلفی و با توجه به نظرات خبرگان، معیارها و زیرمعیارهای آمادگی در مقابل بحران بدست میآید.. سپس با استفاده از تکنیک AHP فازی، معیارها و زیرمعیارهای مربوطه رتبهبندی میگردد. نتایج نشان میدهد که مهمترین عوامل موثر برای آمادگی برای مقابله با بحران در مدارس به ترتیب ایمنسازی، رعایت استانداردهای اولیه و کمیتهسازی میباشند. این رتبهبندی به تصمیمگیری مدیران در جهت اولویت ایمنسازی مدارس این ناحیه کمک شایانی مینماید.
کلمات کلیدی
, آمادگی در مقابل بحران, مدیریت بحران در مدارس, روش دلفی, AHPفازی.@inproceedings{paperid:1058711,
author = {نژاد شکوهی, فاطمه and ناجی عظیمی, زهرا and جامع کردکندی, فاطمه},
title = {شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر آمادگی برای مقابله با بحران در مدارس با استفاده از FAHP},
booktitle = {سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد},
year = {2016},
location = {تربت حیدریه, ايران},
keywords = {آمادگی در مقابل بحران، مدیریت بحران در مدارس، روش دلفی، AHPفازی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر آمادگی برای مقابله با بحران در مدارس با استفاده از FAHP
%A نژاد شکوهی, فاطمه
%A ناجی عظیمی, زهرا
%A جامع کردکندی, فاطمه
%J سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد
%D 2016