عنوان : ( تأثیرات پارامتر انتقال حرارت سیال/نانوذره و سیال/جسم جامد بر روی انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیالات در کانال متخلخل: با شرط عدم تعادل حرارتی )
نویسندگان: طاهر ارمغانی , محمد جواد مغربی , محسن نظری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در این پژوهش، انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیال در کانال متخلخل دو بعدی با شار حرارتی ثابت مورد بررسی قرار گرفته است. از روشهای تکفازی و دوفازی برای مدلسازی انتقال حرارت نانوسیالات استفاده و نتایج عددی حاصل از این دو روش با هم مقایسه شده است. تأثیرات مهاجرت نانوذرات بر روی انتقال حرارت جابجایی اجباری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. جریان سیال کاملا توسعه یافته فرض شده و تعادل حرارتی بین نانوسیال و فاز جامد برقرار است. در حالت کلی،کسر حجمی نانوذرات در کانال متخلخل دارای توزیع غیریکنواخت بوده و معادلات حاکم بر مساله مستقل از یکدیگر نمیباشند.معادلات حاکم به روش عددی تفاضل محدود حل شده و برای حل معادله دارسی برینکمن فورچهیمر در حالت توسعهیافته از روش آشفتگی هموتوپی استفاده شده است. نتایج حل عددی، افزایش عدد ناسلت محلی را با کاهش عدد لوئیس نشان داده و روند مشابهی نیز برای عدد اشمیت مشاهده شده است. ضمنا تأثیرات عدد لوئیس، عدد اشمیت و نسبت نفوذ اصلاح شده بر روی کسر حجمی نانوذرات مورد بحث قرارمیگیرد. انتقال حرارت محاسبه شده از روش تکفازی و دوفازی نیز مقایسه شده است
کلمات کلیدی
, حالتهای تکفازی و دوفازی, نانوسیالات, نفوذ براونی, اثرات ترموفورز@article{paperid:1059266,
author = {طاهر ارمغانی and مغربی, محمد جواد and محسن نظری},
title = {تأثیرات پارامتر انتقال حرارت سیال/نانوذره و سیال/جسم جامد بر روی انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیالات در کانال متخلخل: با شرط عدم تعادل حرارتی},
journal = {مدل سازی در مهندسی},
year = {2016},
volume = {14},
number = {44},
month = {April},
issn = {2008-4854},
pages = {11--20},
numpages = {9},
keywords = {حالتهای تکفازی و دوفازی، نانوسیالات، نفوذ براونی، اثرات ترموفورز},
}
%0 Journal Article
%T تأثیرات پارامتر انتقال حرارت سیال/نانوذره و سیال/جسم جامد بر روی انتقال حرارت جابجایی اجباری نانوسیالات در کانال متخلخل: با شرط عدم تعادل حرارتی
%A طاهر ارمغانی
%A مغربی, محمد جواد
%A محسن نظری
%J مدل سازی در مهندسی
%@ 2008-4854
%D 2016